Punctul pe Y / miercuri 07 iunie 1995 Nr:

DACIA CU ALTĂ PĂLĂRIE

Ne-am obisnuit inca de pe timpul dictaturii ca ori de cate ori si-a schimbat masca sa fim incunostintati, cu surle si trambite, despre perfectionarile aduse vehiculului national, ancorat intr-o tinerete prost fardata de nu mai putin de 25 de ani. Dacia este, aproape sigur, cea mai invechita masina care se produce in Europa si, in afara catorva brizbrizuri prin fata sau prin spate, ea nu si-a adaugat nici un amanunt relevant de ordin tehnologic. Ba, dimpotriva, lipsa ei de fiabilitate este tot mai vizibila si faptul ca este inca relativ ieftina nu reprezinta altceva decat o compensatie facuta cumparatorului, ca o scuza pentru prostul produs care ii este oferit.
Traditiile au forta si, la recentul TIBCO, producatorii de la Pitesti au venit cu aceesi pacaleala - Dacia NOVA, o aceeasi Dacie, cu alta palarie!
Este, in fond, o stratagema prin care managerii nu fac altceva decat sa dovedeasca faptul ca nu sunt dispusi sa-si lase din mana avantajele, chiar cu pretul falimentarii uzinei. Cautarile de parteneri din ultimii cinci ani n-au fost decat praf in ochii fraierilor, pentru ca de ce-ar dori dl Stroe & Comp. un partener puternic care sa le arate apoi usa pentru incompetenta si lipsa de calitati manageriale ? DACIA PITESTI ramane un
colos cu roti de lut care inghesuie in pretul de cost al masinii toata ineficienta unui sistem invechit si prost asezat.
Lectia DAEWOO n-a insemnat nimic pentru pitesteni. De altfel, nimeni nu invata din lectiile unei istorii pe care toti cred ca o controleaza si o asaza dupa cum doresc. Cand isi dau seama ca lucrurile nu stau asa, de regula e prea tarziu.