Punctul pe Y / luni 28 august 1995 Nr:

OAMENI CARE TAC SI FAC

In economia de piata modestia nu mai e la moda si una dintre componentele principale ale marketingului pare sa fie transformarea persoanei managerului intr-un permanent subiect de discutie publica, 'injura-ma, lauda-ma, dar vorbeste de mine' - a fost rugamintea pe care un om de afaceri i-a adresat-o amicului sau, ziarist, stiind bine, ca om de cifre, ce mult inseamna (transformata in dolari) publicitatea gratuita provenita din scandalurile sau can-can-urile de presa. Ar fi insa total gresit sa ajungem la concluzia ca toti oamenii de afaceri doresc din rasputeri sa se vorbeasca despre ei (pana la urma, prezenta in paginile gazetelor risca sa afecteze afaceri in care e necesara discretia) si pot sa va garantez ca exista o categorie consistenta de astfel de oameni care tac si fac. Care-si vad de treaba, construind de zor edificiul unei economii racordate la exigentele majore ale pietei. Despre unul dintre ei vreau sa va pomenesc acum, deoarece cazul sau mi se pare exemplar pentru un mod de actiune eficient si responsabil. Dl Marin Radulescu este directorul general al Textil-Cotton. A fost functionar superior in Ministerul Industriei Usoare. A lasat balta un scaun comod si, cu o mana de oameni priceputi, a luat totul de la zero. S-a indatorat la banci care au avut incredere in el, a cumparat teren si a construit o fabrica moderna in care produce confectii de toate tipurile cu oameni putini si bine platiti. A achitat creditele (cu rate de dobanzi exorbitante) si acum lucreaza in folosul actionarilor sai, exportand anual de sute de milioane de dolari. Este un discret si eficient sponsor de cultura si are proiecte de dezvoltare ambitioase. Sunt sigur ca n-ati auzit de el sau daca ati auzit sunteti de prin preajma Textil-Cottonului. Sunt insa sigur ca despre experienta pusa in joc si despre eficienta sistemului creat veti mai auzi.