Punctul pe Y / vineri 07 iulie 1995 Nr:

ELOGIUL CITITORULUI STATISTIC

La cinci ani si jumatate de la infiintarea sa si la noua luni de la cea mai importanta schimbare (aparitia de dimineata) am dorit sa stim, cu precizia pe care ti-o poate oferi statistica, ce cred cititorii despre ziarul pe care il cumpara si il citesc, mai des sau mai rar, dupa cum ii lasa punga sau interesul. Centrul de Sociologie Urbana si Regionala (CURS) a procedat cu minutia caracteristica unei firme care se respecta si-si respecta munca, investigand peste o mie de subiecti - cititori de presa, punandu-ne la dispozitie un set de concluzii pe care le reproducem - cu transparenta necesara a unei relatii corecte - in pagina a patra a editiei de astazi. Dincolo de procente si cifre se impune o constatare: nu ziarul este acela care-si contureaza astfel profilul, ci cititorul, cu exigentele sale si cu preferintele sale, cu optiunile sale in continua miscare. Lectorul LIBERTĂȚII prefera informatia curenta si corecta, accepta cu mai mult interes stilul neutru (a trecut vremea emotionalitatii), alearga dupa stirea clara si interesanta si este adeptul judecatilor facute cu propriul sau cap - de aceea refuza atitudinile partinice si propensiunile extremiste, in favoarea unei orientari centriste. Atunci cand intalneste aceste lucruri, cumpara ziarul, al carui pret il gaseste normal in conditiile date, si nu ezita sa-l imparta cu cei din familie si cu prietenii.

Lui, cititorului statistic, ii multumim astazi pentru rabdarea si increderea cu care ne-a insotit de-a lungul acestor ani in care ne-am modelat si interferat reciproc pana la punctul numit fidelitate.