Punctul pe Y / marşi 31 ianuarie 1995 Nr:

Hartia si criza de idei

Iata ca incepe sa iritre in normal productia de hartie, mai ales dupa anuntarea noului pret mai mare cu 25 la suta. Aproape miraculos, atingerea acestui obiectiv in urma negocierii cu editorii de ziare (pe principiul: 'Adame, alege-ti o nevasta') anuleaza dintr-un foc toate dificultatile insurmontabile etalate vreme de mai bine de o luna de zile. Ca-n bancul cu rabinul si cu problemele locative ale lui Itic (sfatuit, mai intai, sa-si bage porcul in casa pentru a constata cat poate fi de fericit cand scapa de el scotandu-l afara), iata-i pe domnii jurnalisti multumiti ca au cu ce sa-si faca ziarele, bucurie doar usor intunecata in aceste conditii de sporul de pret pe care, pana la urma, tot cititorul va fi cel care-l plateste. Pentru ca este evident ca, la noul pret, ziarele nu vor mai putea sa coste cat costa acum fara a-i baga in faliment pe cei care le fac.

Ideea este insa alta. Si anume ca din nou se recurge - cu binecuvantare de sus de tot - la trucul ieftin al dificultatilor 'obiective' pentru a se arata pisica celor cu gura mare. Ideea nu e noua, dar ea se dovedeste extrem de productiva in contracararea crizei de hartie si ne putem astepta sa fie scoasa din joben ori de cate ori va fi nevoie.