Impozitul pe gropiDacã automobilul mai constituie o distracþie în economia de piaþã, rãmâne o întrebare retoricã. în mod sigur, la actualele preþuri el devine însã un lux de care, din pãcate, rareori ne putem dispensa. Costã maÂsina, costã benzina, costã uleiul si service-ul, iar, mai nou, costaÂsi poliþia! Amenzile s-au aliniat la exigenþele tranziþiei, fãcâncdu- ne acum sã bãgãm adânc mâna în buzunar, pentru cea mai mtca greÂsealã. Desigur, se poate spune cã cel care circulã corect Âsi atent nu are de ce sã se teamã. Nu pentru el sunt fãcute amenzile Âsi celelalte sancþiuni poliþieneÂsti. Chestiunea este valabilã, însã pentru un sistem ideal: cu Âsosele fãrã gropi, cu suficiente locuri de parcare, cu o semnalizare simplã Âsi eficientã, cu o civilizaþie a strãzii adecvatã. Nu este cazul BucureÂstiului, din nici unul dintre aceste puncte de vedere. Capitala noastrã iubitã a devenit un fel de junglã în care supravieþuiesc doar cei tari Âsi în care duhul sfânt al poliþistului pogoarã doar asupra celor slabi - cu punga sau cu pila... Numai dacã nu vrea, poliþistul nu-þi poate gãsi nod în papurã Âsi numai dacã stai pe loc ai Âsansa sã nu calci vreun regulament. în cazul de faþã, amenzile nu mai constituie un mijloc de stimulare a corectitudinii Âsi disciplinei, ci un nou Âsi împovãrãtor impozit pe dreptul de a trãi în acest oraÂs în care, de ani Âsi ani, nu se face nimic pentru a uÂsura viaþa Âsi misia celor de la volan. |