CoÂscovirea faþadeiEra cât pe ce ca autostrada BucureÂsti-PiteÂsti, mândria administrãrii democrate a ministerului Transporturilor sã scape cu faþa curatã. Dacã nu dãdea din ceruri ninsoarea Âsi înghetul de la sfârÂsit de februarie - când nimeni nu le mai aÂstepta - Âsoseaua ar fi rezistat, poate, pânã la iarna viitoare. N-a fost sã fie, riduri pronunþate Âsi porþiuni mai jupuite ne-au reamintit cã drumurile României sunt de zeci de ani, aceleaÂsi: arãtoase la inaugurare Âsi proaste la folosinþã. 'Reabilitarea' drumurilor naþionale, cu fonduri internaþionale Âsi cu antreprenori diverÂsi a fost acþiunea de forþã a mandatului lui Traian Bãsescu, mandat lãsat moÂstenire simpaticei Anca Boagiu. Nu întâmplãtor.Cãpitanul Traian este un tip inteligent Âsi cu fler. El Âstie foarte bine pe ce butoane sã apese ca sã obþinã maximum de profit mediatic cu minimum de efort material. ÂSi sã arate cã el este cel care poate, face Âsi drege. Acesta a fost, de fapt, trucul pe care PD-ul l-a folosit în Coaliþie pentru a se distanþa de pãguboÂsii lor aliaþi: 'noi suntem cei care facem Reforma! Dar suntem singuri, nu ne putem baza pe ceilalþi!' Sloganul a þinut doar în cazul lui Bãsescu, cel care a Âsi profitat rapid pentru a se instala la cârma primãriei Capitalei, despre care a intuit cã este o bunã trambulinã de lansare dacã e folositã cu inteligenþã. Ceea ce s-a Âsi întâmplat. Continuând sã apese pe butoanele eficienþei mediatice - tarabagii, câini, competenþe centrale - Âsi-a consolidat o platformã care face din el principalul candidat la preÂsedinþia partidului la Congresul din Mai. S-ar putea sã intervinã o micã dificultate: sã se ia glazura de pe 'opera' de bazã: Âsoselele. 'Accidentarea' autostrãzii este posibil sã fie urmatã Âsi de alte 'victime', inaugurate cu mare tam-tam de cãtre cuplul Bãsescu-Boagiu. Atunci va începe sã scapete Âsi aura de personaj eficient Âsi imaculat a primarului pentru cã, o Âstie oricine, o gaurã în asfalt reprezintã locul unde au fost îngropaþi niÂste bani... |