Barometrul AlegRo Âsi sondajele de opinieDintre toate cercetãrile de piaþã efectuate în aceastã perioadã, unul singur nu are pretenþia de a indica - plus-minus marja de eroare - cine va fi viitorul primar al Capitalei. Sondajul realizat de Agenþia ZP NEWS INTERCEPTOR pentru Fundaþia AlegRo are doar pretenþia de a indica pulsul dezbaterilor în centrul cãrora se aflã candidaþii, pe baza frecvenþei cu care aceÂstia sunt consemnaþi de presa scrisã. Cã cel mai mediatizat candidat este independentul Sorin Oprescu. Lui i-au fost dedicate 292 de articole în 201 de ediþii de ziar, iar numele sãu a fost pomemit de 666 de ori. ÃŽn urma sa se aflã candidatul partidului cu cele mai mari pretenþii la aceastã funcþie: Vasile Blaga: 245 de articole, în 171 de ediþii Âsi 465 nominalizãri. Cristian Diaconescu se aflã pe locul 3, la micã distanþã de Blaga, cu 227 de articole în 173 de ediþii Âsi 388 de nominalizãri. Pe locul al patrulea, liberalul Ludovic Orban, cu 195 de articole în 135 de ediþii Âsi 291 de nominalizãri. AceÂstia sunt cei patru candidaþi dintre care doi vor merge în turul 2. Cealaltã jumãtate a clasamentului gãzduieÂste veleitari. Cu toate eforturile lor, aceÂstia nu au reuÂsit sã facã presa sã vorbeascã despre ei mai mult decât despre primii. ÃŽntre cel mai activ - GuÂsã, Âsi ultimul din „prima divizie” sunt vreo sutã de articole diferenþã. Cam la jumãtatea scorului lui GuÂsã se claseazã Pavelescu - mai mult decât Âsters în campanie, la egalitate aproape perfectã cu Codrin ÂStefãnescu. Despre candidatul PNG - Daniel „Âsi nu mai Âstiu cum”, vorba lui Gigi Becali, Âsi Virginia VedinaÂs, candidata PRM, numai de bine. Persoanele lor n-au stârnit mai deloc interesul presei. Ce observãm? O foarte interesantã similitudine între datele acestui barometru Âsi cele câteva sondaje de opinie apãrute în aceastã perioadã. Ordinea favoriþilor este, în linii mari, aceeaÂsi. Asta nu poate sã însemne decât un lucru: cã publicul este extrem de sensibil la mediatizare Âsi la intensitatea ei. Reciproca este mai greu de argumentat. Cu precizarea: mediatizarea în sine, indiferent de conotaþia pozitivã sau negativã. Cu alte cuvinte: se vorbeÂste despre tine - exiÂsti! Nu se vorbeÂste - nu exiÂsti. AceeaÂsi Agenþie a efectuat Âsi barometrul candidaþilor la primãriilor de sector. Lideri de opinie sunt Âsi aici, Vanghelie (la 5), Negoiþã (la 3), Onþanu (la 2), în timp ce la Sectorul 1 Murgeanu îl devanseazã pe Chiliman! |