Premierul nostru de trei ani încoace îÂsi va binemerita de la posteritate aproape toate poreclele cu care a fost gratulat de presã: Moliceanu, Rãzgândeanu, Tândãleanu. Ar fi suficient doar studiul de caz al acestei buclucaÂse taxe de primã înmatriculare pentru a justifica pe deplin apelativele.
Mã vãd nevoit sã abordez Âsi astãzi tema editorialului de ieri, pentru cã între timp s-au adãugat noi file la voluminosul dosar al controvesrelor pe care taxa le-a generat. Joi la prânz premierul a ieÂsit la rampã, viguros cum îl Âstim când nu e Âsovãielnic, Âsi a acuzat presa de „incitare la nesupunere civicã”. ÃŽn mintea dlui premier a rãmas noþiunea de „supunere civicã” de pe vremea lui CeauÂsescu: Statul decide, cetãþeanul plãteÂste! Libertate consimþitã, vorba lui Marx. Dânsul a dat taxa, noi trebuie sã o achitãm fãrã nicio Âsovãire. Nu prea i-a trecut prin cap premierului cã ar fi fost bunã o dezbatere publicã înainte Âsi nu dupã. ÃŽn logica domniei sale, instituþiile abilitate ar trebui sã se sesizeze din oficiu Âsi sã-i bage la bulãu pe jurnaliÂstii inconÂstienþi care îndeamnã masele sã crâcneascã împotriva ordinii de stat. Iar lucrurile sunt deja grave - peste 100.000 de cetãþeni au semnat deja petiþie împotriva taxei.
Spre searã, premierul s-a mai calmat Âsi a îmbrãcat haina de democrat, invitând la discuþii societatea civilã. Aici a dat-o iar la întors, ajungând la concluzia paradoxalã cã taxa asta de poluare ar trebui sã sancþioneze poluatorii, nu sã-i premieze, cum se întâmplã în ultima variantã! Pe urmã Âsi-a dat seama cã ar mai trebui consultatã Âsi Comisia Europeanã în legãturã cu ultimele modificãri de le penultimele modificãri ale modificãrilor iniþiale. AÂsa cã aÂsteptãm cu interes sã vedem ce le mai trece prin cap fãuritorilor acestei taxe în timp ce prirtenul Laszlo Kovacs se uitã la ceas Âsi aÂsteaptã sã ne trânteascã penalizãrile pentru îmtârzierea rãspunsului. Treabã complicatã Âsi tândãleala asta...