Punctul pe Y / miercuri 19 septembrie 2007 Nr: 3037

Targul potrivit la locul potrivit

In timp ce la Bucuresti, Camera de Comert a municipiului este tinta unui asalt concertat din partea unor forte care par sa-si fi facut un ideal din distrugerea sistemului cameral, repus in functiune cu nu putine eforturi dupa 50 de ani de absenta, la Suceava, timp de trei zile, a avut loc o veritabila demonstratie a ceea ce inseamna, pentru mediul economic si comercial, un targ promotional adecvat realitatilor locului si momentului.
Despre povestea de la Bucuresti, mai pe larg, cu un alt prilej. Deocamdata consemnez doar faptul ca o grupare cu certe conotatii infractionale (liderul sau a facut deja cunostinta cu puscaria , desi se erijeaza in om al legii, avand pe rol si un dosar in care este acuzat de a fi luat cu asalt, cu sprijinul unei grupari paramilitare, sediul Camerei de Comert a Romaniei) sprijinita de la cel mai inalt nivel al Executivului pe baza de relatii de partid si de rudenie, incearca sa demoleze institutia pe care n-a putut sa puna mana altfel, „jumulind-o” treptat de patrimoniu. Actorul principal este acum un ministru care centreza acte normative la care tot el sare la cap in calitate de presedinte al unei camere de comert judetene, promovand decizii ale Executivului vizavi de o organizatie neguvernamentala.
La Suceava a avut loc, la finele saptamanii trecute, prima editie a Targului de Turism al Bucovinei, eveniment central al unei suite de manifestari care celebreaza „Anul Bucovina”. Modernul Centru Economic „Bucovina”, dat recent in folosinta, a fost gazda a peste o suta de agenti economici din zona care si-au prezentat oferta. Alaturi de Delta Dunarii, Bucovina este un brand major pentru turismul romanesc. Putine alte zone beneficiaza de o natura atat de diversa si de spectaculoasa, de oameni priceputi si cu spirit gospodaresc. Turismul rural, agroturismul, a explodat pur si simplu in ultimii ani si zone ca Moldovita sau Gura Humorului concureaza de la egal la egal cu ceea ce se afla, comparabil, prin Austria sau Germania. Hotelurile cu grad inalt de confort, cu piscina si centre spa sunt aici mai numeroase ca in oricare alta zona. Un imbold serios a primit si amenajarea de zone de agrment si de sporturi de iarna, cateva compexe de acest fel fiind deja in lucru. Toate acestea au putut fi vazute si aflate la Targ, unde asteptarile organizatorilor au fost substantial depasite. Ca Targul a fost un succes, ca „Anul Bucovina” va fi si el un succes, este fara dubii, iar meritul revine excelentei colaborari si coordonari a autoritatilor locali cu agentii locale si cu Camera de Comert, principalul actor. Dar, in acelasi timp, succesul n-ar fi fost posibil fara asistenta si sprijinul direct primite din partea marelui specialist in domeniu - ROMEXPO, dealtfel initiator al acestui proiect, prin presedintele George Cojocaru. Cel care a creat si dotat la standarde internationale insasi Camera de Comert a Romaniei, pe care acum feluriti trepadusi lacomi se chinuie sa o demoleze…