Punctul pe Y / marți 06 iunie 2006 Nr: 1752

De ce sa nu-l injuram (deocamdata) pe primarul Videanu

Stiu ca e de bon-ton sa-l injuri pe Videanu si sa reclami grozaviile care vor rezulta din actiunea de refacere a strazilor, demarata, culmea, taman acum, in pragul verii. N-am s-o fac pentru simplul motiv ca daca este sa se ia o atitudine fata de primarul general, aceasta e insa cu totul alta: dl Videanu merita salutat pentru a-si fi asumat riscurile unei astfel de actiuni, in special in conditiile in care Bucurestiul are tot mai putine alternative la o viitoare blocare. Este stiut ca de 16 ani nu s-au mai efectuat lucrari importante de reabilitare a unui fond rutier caracterizat prin slaba calitate si rezistenta, si care a fost in permanenta carpit. In acelasi timp, numarul de autovehicule a crescut de cateva ori, iar traficul s-a intensificat pana la un nivel care face ca anumite trasee sa fie parcurse cu maxima dificultate in toate perioadele zilei si nu numai in 'rush hours'! Efortul financiar, dublat de cel de organizare sunt considerabile. In mod inevitabil, lucrarile vor inrautati si mai mult situatia proasta deja existenta si asta nu pentru cateva zile ci, practic, pentru intreaga vara. Ce vom face? Nimic! Vom strange din dinti si vom suporta, daca nu ne vom putea permite sa evitam zonele aflate in lucru sau efectele lor asupra celorlalte. Oricat l-am bruftului pe primar si primaria, nu avem de ales. Avem insa de castigat, cu pretul acestor trei luni de incercari, o situatie considerabil mai buna la toamna, cand vom putea rula pe artere bine asfaltate, fara gropi sau denivelari si fara 'sugrumarile' determinate de starea proasta a carosabilului. Dar atat! Repararea strazilor nu va rezolva problemele de fond ale circulatiei in Capitala, care sunt: trama stradala ingusta, absenta locurilor de parcare, insuficienta pasajelor subterane sau supraterane si a arterelor de legatura. Acestea vor trebui facute, pentru ca altfel Bucurestiul nu va intarzia sa fie sufocat, iar circulatia sa devina cu adevarat un cosmar. Fata de ritmul in care creste parcul si nevoile de deplasare ale noilor structuri socio-economice, toate aceste lucrari de sistematizare ar fi trebuit sa inceapa cu cativa ani in urma. Fiecare zi care trece fara a se lua o decizie radicala ameninta cu apropierea termenului la care Bucurestiul va deveni o capitala nefunctionala, in incapacitate de a oferi cetatenilor si autoritatilor mijloacele de actiune si de interventie necesare. Iar daca tot ar trebui injurat dl Videanu pentru ceva, atunci acesta este motivul: trenarea luarii unor decizii vitale!