La Orlando, în Florida, se pun bazele creÂsterii turismului spre America în urmãtorii 3 ani
Corespondenþã din Orlando (SUA) - Ceva mai mult de 5500 de delegaþi au invadat, de sâmbãtã, Orlando, veritabilã capitalã a vacanþelor din Florida, având ca destinaþie finalã Convention Center, uriaÂsul complex de conferinþe Âsi manifestãri publice al oraÂsului, pentru a participa la cea de-a 37-a ediþie a Convenþiei anuale a Turismului American - POW WOW. Este, totodatã, pentru a 5-a oarã când Orlando este gazda acestei importante manifestãri, ceea ce îi întãreÂste poziþia în rândul marilor furnizori naþionali Âsi internaþionali de vacanþe.
Cu 44.000 de contacte pre-programate, aceastã ediþie este pe cale sã înregistreze Âsi un record al eficienþei pentru cã scopul final al celor peste 1300 agenþi de turism, cumpãrãtori de servicii, din 70 de þãri, Âsi al celor peste o mie de firme de profil american este ca, prin negocieri directe, sã vândã Âsi sã cumpere servicii pentru urmãtoarele 12-24 de luni.
'Scopul nostru este sã facem în aÂsa fel încât fiecare participant sã aibã 44 de întâlniri' - declara un oficial TIA (Travel Industry of America, organizatorul manifestãrii), ceea ce ar însemna cã, de-a lungul celor trei zile de contractãri, la fiecare 20 de minute fiecare participant sã schimbe partenerul de negocieri.
Evident, este greu sã se întâmple aÂsa, dar vã asigur cã lucrurile tind spre o astfel de performanþã. Din experienþa acumulatã de-a lungul celor 4 ediþii la care am participat ca invitat, din partea presei internaþionale, am putut sã constat cã cei care vin aici muncesc pe brânci, fãrã a-Âsi permite sã iroseascã nici unul dintre minutele alocate muncii.
Nu doar pentru cã taxa de participare este relativ ridicatã, dar pentru cã o asemenea ocazie se pierde greu, în alte circumstanþe. ÃŽntâlnirile sunt monitorizate cu atenþie de organizatori Âsi orice neprezentare la întâlnire este raportatã Âsi sancþionatã - suprema sancþiune fiind eliminarea celui în culpã de la urmãtoarele ediþii. Participã, tradiþional, la POW WOW 2006, Âsi câteva firme de turism din România, remarcate pentru seriozitatea Âsi eficienþa lor.
Se aflã anul acesta reprezentanþii Olimpic International, prin Sorin Nicolescu Âsi Happy Tour, prin N. Demetriade, precum Âsi agenþi ai unor firme din BucureÂsti Âsi BraÂsov. Prezenþa lor exprimã interesul crescut al turiÂstilor români pentru aceastã destinaþie complexã, care este America, intens reflectatã prin numãrul tot mai mare a celor care recurg la serviciile agenþiilor de turism româneÂsti. Cu marile sale parcuri de distracþii - Sea World, Disney World sau Universal-Florida, Orlando rãmâne una dintre destinaþiile favorite.
Responsabilii TIA sunt optimiÂsti, în perspectiva acestei ediþii. Ei se aÂsteaptã ca acest POW WOW sã genereze circa 4 miliarde de cãlãtorii (an/zi) spre Statele Unite, în urmãtorii trei ani. Ar fi o Âsansã, pentru America, de a recâÂstiga ceea ce a pierdut dupã 11 septembrie 2001, datã care a marcat un spectaculos recul, pe care acum încearcã din rãsputeri sã-l compenseze.
|