Punctul pe Y / marți 09 mai 2006 Nr: 1738

La Orlando, in Florida, se pun bazele cresterii turismului spre America in urmatorii 3 ani

Corespondenta din Orlando (SUA) - Ceva mai mult de 5500 de delegati au invadat, de sambata, Orlando, veritabila capitala a vacantelor din Florida, avand ca destinatie finala Convention Center, uriasul complex de conferinte si manifestari publice al orasului, pentru a participa la cea de-a 37-a editie a Conventiei anuale a Turismului American - POW WOW. Este, totodata, pentru a 5-a oara cand Orlando este gazda acestei importante manifestari, ceea ce ii intareste pozitia in randul marilor furnizori nationali si internationali de vacante. Cu 44.000 de contacte pre-programate, aceasta editie este pe cale sa inregistreze si un record al eficientei pentru ca scopul final al celor peste 1300 agenti de turism, cumparatori de servicii, din 70 de tari, si al celor peste o mie de firme de profil american este ca, prin negocieri directe, sa vanda si sa cumpere servicii pentru urmatoarele 12-24 de luni. 'Scopul nostru este sa facem in asa fel incat fiecare participant sa aiba 44 de intalniri' - declara un oficial TIA (Travel Industry of America, organizatorul manifestarii), ceea ce ar insemna ca, de-a lungul celor trei zile de contractari, la fiecare 20 de minute fiecare participant sa schimbe partenerul de negocieri. Evident, este greu sa se intample asa, dar va asigur ca lucrurile tind spre o astfel de performanta. Din experienta acumulata de-a lungul celor 4 editii la care am participat ca invitat, din partea presei internationale, am putut sa constat ca cei care vin aici muncesc pe branci, fara a-si permite sa iroseasca nici unul dintre minutele alocate muncii. Nu doar pentru ca taxa de participare este relativ ridicata, dar pentru ca o asemenea ocazie se pierde greu, in alte circumstante. Intalnirile sunt monitorizate cu atentie de organizatori si orice neprezentare la intalnire este raportata si sanctionata - suprema sanctiune fiind eliminarea celui in culpa de la urmatoarele editii. Participa, traditional, la POW WOW 2006, si cateva firme de turism din Romania, remarcate pentru seriozitatea si eficienta lor. Se afla anul acesta reprezentantii Olimpic International, prin Sorin Nicolescu si Happy Tour, prin N. Demetriade, precum si agenti ai unor firme din Bucuresti si Brasov. Prezenta lor exprima interesul crescut al turistilor romani pentru aceasta destinatie complexa, care este America, intens reflectata prin numarul tot mai mare a celor care recurg la serviciile agentiilor de turism romanesti. Cu marile sale parcuri de distractii - Sea World, Disney World sau Universal-Florida, Orlando ramane una dintre destinatiile favorite. Responsabilii TIA sunt optimisti, in perspectiva acestei editii. Ei se asteapta ca acest POW WOW sa genereze circa 4 miliarde de calatorii (an/zi) spre Statele Unite, in urmatorii trei ani. Ar fi o sansa, pentru America, de a recastiga ceea ce a pierdut dupa 11 septembrie 2001, data care a marcat un spectaculos recul, pe care acum incearca din rasputeri sa-l compenseze.