Ziarul personal Octavian Andronic
21 Sep 2021 - 20:37
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

'În timpul campaniei electorale nu vorbim despre operele lui Dante'

-- Dan Ioan Popescu, președintele organizației PSD București

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

vineri 28 martie 2008 Nr: 2181

"Mocănița" lui Orban și TGV-ul lui Videanu

de Octavian Andronic

Summit-ul care vine pune în evidență - dacă mai era nevoie - fractura care desparte orașul de principala sa poartă aeriană.

Drumul spre și de la aeroport a devenit un calvar cu mult înainte de pregătirile și prognozele catastrofice pentru evenimentul de săptămâna viitoare. Un zbor pe orice rută din Europa a ajuns să dureze mai puțin decât drumul până la aeroport. Otopeniul apare ca o citadelă izolată și bine apărată pentru a cărei cucerire doritorii trebuie să facă sacrificii importante. S-au făcut - ne vor spune edilii - progrese: s-au dat în funcțiune două pasaje supraterane în zona Băneasa și s-a lărgit șoseaua la trei benzi. Este adevărat. Numai că aceste măsuri nu rezolvă problema traficului pe această porțiune atâta timp cât circulația se gâtuie sistematic la intersecția din Aviației. Și ce e acum, e nimic: odată cu începerea lucrărilor la pasajul denivelat de aici, imediat după Summit, situația va deveni dramatică, neexistând alternative valabile de ocolire a zonei. Și asta va ține, după socotelile optimiștilor, mai bine de un an.

Soluția există, numai că ea trebuia avută în vedere cu mult înainte ca situația să devină critică. Este vorba despre o legătură de cale ferată între centrul Capitalei și aeroportul Otopeni, care ar rezolva cel puțin urgențele legate de conexiunea aeriană a orașului. Pe această temă a izbucnit, mai deunăzi, un mic război politic, între primarul democrat al Capitalei și ministrul liberal al Transporturilor. A pornit de la propunerea lui Orban de a se realiza o relație de metrou de suprafață. Calea ferată aferentă există și este operațională. N-ar trebui decât să fie realizată legătura cu aerogara. Problema asta s-ar rezolva cu bani puțini și într-un interval de timp considerabil mai scurt decât varianta subterană susținută de Videanu. Acesta spune că a obținut circa 300 milioane de euro din partea Guvernului japonez, pentru realizarea acestei lucrări, și că între o "mocăniță", ca cea propusă de Orban, și un elegant tren subteran, ca cel propus de el, nu poate exista vreo comparație. Aproape nu contează amănuntul ca la ritmul pe care îl au la noi lucrările din subteran (în aproape 20 de ani s-au dat în funcțiune trei noi stații de metrou!), orizontul de așteptare al "variantei Videanu" ar fi pe undeva prin preajma lui 2015! Atunci, probabil, vom fi deja sufocați iar aeroportul va deveni o citadelă inexpugnabilă.

Chestiunea în sine nu mai este una de opțiune politică și dacă domnii Orban și Videanu se vor mai învârti mult în jurul cozilor lor liberale sau democrate, electoratul va recurge la gestul drastic al eliminării lor. Cooperând și făcând apel la logică și la bun simț s-ar putea să-și mai facă iertate aberațiile cu care l-au copleșit, pentru că bucureșteanul, românul în general, n-are nevoie de mocăniță sau de TGV, ci de soluții decente și operative.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie