Când a fost descoperită, în urmă cu mai bine de un secol, bicicleta a apărut contemporanilor ca un element apt să revoluționeze viitorul omenirii. Și cred că, de la roată încoace, acesta a fost unul dintre cele mai reprezentative cazuri în care la același consum de energie se obține un randament uimitor. Fiecare pas îl propulsa pe individ cu câțiva metri mai aproape de o țintă ce nu mai părea de neatins. Invenția a fost atât de categoric complexă, încât, până astăzi, nu i s-au mai putut aduce îmbunătățiri esențiale, ea rămânând, ca și atunci, o mare speranță de progres.
Are "vehiculul viitorului" - cum a fost numit - un viitor și în urbea noastră? Deși aparențele sunt împotrivă, înclin să cred că da. Bucureștiul are o tramă stradală complicată și ineficientă. Semnele viitoarelor blocaje se văd deja și automobilul devine pe zi ce trece cel mai leneș și mai păgubos mijloc de transport. Bicicleta poate suplini aceste dezavantaje. Este manevrabilă, rapidă, nepoluantă, bună pentru sănătate. Pe două roți putem împușca o grămadă de iepuri dintr-un foc. Cu o condiție: să-i acordăm dreptul la existență. Să creăm facilități și infrastructuri. Fără benzi rezervate, pasaje de nivel la trotuar, acces în zonele sigure, bicicleta nu poate deveni ceea ce se dorește de la ea. Cred că a venit timpul ca municipalitatea, în propriul său interes, să privească cu maximă seriozitate această problemă și să acționeze în consecință. Vehiculul viitorului are mare nevoie de prezent. |