Ca și Țigareta 1 și 2, că și.multe alte delicte care, la prima vedere, dădeau senzația unor banale infracțiuni economice, afacerea „Portbagajul" nu contenește să ne ofere noi și noi surprize.
Deja povestea nu mai rezistă la nivelul dispariției celor 500 000 de dolari din portbagajul lui Bucurenciu și la dificultatea găsirii lor. Deja în spatele său se ițește adevărata „afacere" - de unde provenea, probabil, și suma evaporată în circumstanțe mai mult decât suspecte, și care ne readuce în perimetrul banal al piețelor ca sursă de fi- nanțare ă unor ambiții politice. Și nu doar.
Cazul Luțu ne-a dezvăluit o primă fațetă: aceea a utilizării capitalului politic în scopul realizării de beneficii proprii sub pretextul adunării de fonduri "pentru partid,,pentru campania electorală", pentru persoanele care doresc să-și perpetueze condiția de mandatari ai încrederii publice ca suport al propășirii lor și a acoliților lor. Întrucât Luțu a fost destul de „zgârcit" în a împărți „frățește" beneficiile cu cei care l-au promovat, a fost mai simplu să fie sacrificat în scopuri electorale: vezi bine chiar noi ne răfuim cu propriii noștri corupți!
Cu primarul de la „6" e însă mai greu. În primul rând, încă un primar țărănist corupt - e prea mult! Apoi, Dinuță se pare că a fost mai atent cu operațiunea de distribuire ă beneficiilor ilicite obținute din afacerea „tarabelor acoperite" - din care se estimează că au ieșit câteva milioane bune de dolari. Așa că dispariția lui Bucurenciu - „partenerul" său de afaceri - este binevenită, iar atâta timp cât atenția publicului poate fi deturnată spre un alt subiect „fierbinte" - acela al relațiilor neortodoxe dintre polițiști și infractori - cu atât mai bine! Mai ales că, cu acest prilej, chiar, polițiștii au ocazia să-și plătească niște polițe reciproce, să „sancționeze" neîndeplinirea unor ordine ilegale sau băgarea nasului unor neaveniți în implicarea unor ofițeri superiori în buna desfășurare a economiei subterane, a producției și distribuției de alcool și țigări.
Zilele care urmează ne vor aduce, cu siguranță, o serie de noi argumente în favoarea ideii că la un portbagaj de implicații nu mai e nevoie de nici o... măciucă!