Ziarul personal Octavian Andronic
26 Iun 2022 - 23:21
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

''Noi nu recunoaștem că am trădat!''

-- Dan Voiculescu, președintele Partidului Conservator

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

sâmbătă 08 noiembrie 2008 Nr: 2358

Un fenomen generalizat: furtul la comandă pentru recompensă!

de Octavian Andronic

Înainte de Revoluție, Brigada de Furturi Auto de la Poliția Capitalei era condusă de un milițian cu veleități de scriitor (are câteva cărți la activ) care reușise să motiveze o echipă tânără căreia activitatea aceasta îi activa adrenalina, chiar dacă nu avea de făcut față unor cazuri extrem de complicate. Se furau, evident, Dacii, pe care hoții ori le foloseau o vreme după care le abandonau, ori le duceau pe la vreun atelier clandestin unde le tăiau bucăți și le transformau în piese de schimb.

Aceasta era, mai ales, soarta mașinilor noi. Un coleg de breaslă de pe atunci a pățit-o la doar câteva zile după ce, cu aprobare de „sus”, reușise să intre în posesia unei mașini „speciale” – cu faruri de Oltcit! Căci aceasta era suprema dotare la care se putea aspira. A găsit-o după vreo săptămână într-o baltă din jurul Bucureștiului, făcută ferfeniță.

După Revoluție, existența polițiștilor de la furturi s-a complicat considerabil. Odată cu posibilitățile deschise în fața hoților, de afluxul aproape necontrolat de mașini de toate mărcile și vârstele. Profitând de lipsa de experiență și de aproximațiile legislative, hoții de mașini au făcut din România un teren de experimentare a metodei lor. Mașinile furate din Occident erau aduse în țară,  autohtonizate și vândute mai departe, de regulă peste Prut. Au intrat în joc complicii hoților, funcționarii din asigurări și, bineînțeles, polițiștii. Unii dintre cei cu trese mai vechi sau mai noi s-au orientat rapid spre posibilitățile de prosperitate pe care le oferă traficul. S-au creat rețele bine puse la punct și afacerea a devenit înfloritoare. Atunci s-au iscat și primele semne de întrebare la nivel de conducere a ministerului de Interne. Scandalul „Căpățână" de prin 1995-1996 a pus în evidență faptul că cei care ar fi trebuit să-i prindă pe hoți erau cel mai adesea mână în mână cu aceștia. Ba, mai mult, s-a dezvoltat și o tehnică specială: se furau mașini scumpe de la oameni cu bani, după care acestora li se făcea oferta de restituire în schimbul unei taxe consistente. Așa cum au pățit câțiva dintre miliardarii de azi, deveniți între timp și moguli, pe vremea când încă le mai păsa de AUDI-ul lor nou-nouț, lăsat de șofer cu cheile în contact.
Furtul la comandă și oferta polițiștilor de a rezolva cazurile în schimbul unor atenții sunt cele mai frecvente fenomene produse în acest domeniu. Iată că a început să aibe și conducerea MIRA ceva suspiciuni în acest sens, primul pas fiind destutuirea câtorva șefi. Dacă vor avea curiozitatea și perseverența de a adânci cercetările, concluziile s-ar putea să fie deosebit de surprinzătoare, arătând că, așa cum s-a întâmplat cu permisele de la Pitești, fenomenul este, practic, generalizat și că cei rămași în afara jocului sunt ori proști de cinstiți, ori incompetenți.

Era, însă, timpul să se întâmple și așa ceva. Chiar dacă nu va dura prea mult.

P.S. Să nu-i nedreptățim pe cei de la „auto”. Aproape la orice circă de poliție se cere, curent, mită, pentru găsirea făptașilor unor furturi. Nu se dă șpagă – se scrie A.N. pe dosar!

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie