Ministrul Mediului, Lificiu, este foarte activ. Îl și ajută... vremea, care-i reclamă prezența nu doar pe la locul diferitelor dezastre naturale, ci și în conferințele de presă de la sediu. La una dintre ultimele, ministrul a lansat o idee - izvorâtă direct din Legea 137/1995 (Legea Mediului) - prin care solicită ca în fiecare localitate autoritățile să desemneze câte o "stradă verde". Adică o stradă pe care accesul autovehiculelor să fie interzis. O stradă care să devină a pietonilor. Pentru București, ministrul propune ca acest perimetru să fie acela al bulevardului Kiseleff. Ideea pare bună: pe de o parte, excluderea automobilelor n-ar da peste cap întreaga circulație, aceasta putându-se desfășura, alternativ, pe Bd. Aviatorilor. Pe de alta, perimetrul este unul ecologic, cu multă verdeață și cu parcuri pe ambele laturi, oferind condiții de recreere excelente. Problema vine din altă parte: capitala are mare nevoie de o astfel de arie pietonală, care să permită crearea unui nucleu de activități civice, cultural-recreative. Din acest punct de vedere, bd. Kiseleff este excentric și dificil de populat. Cea mai bună soluție pare a fi, din capul locului, Calea Victoriei. Ea s-ar încadra mult mai bine în tipologia modernă a marilor metropole, evident, cu condiția rezolvării câtorva dintre problemele pe care le ridică accesul și tranzitarea arterei. Cred, încă, că orice desemnare din oficiu a unei astfel de artere va fi criticată și criticabilă. Cel mai potrivit lucru ar fi ca bucureștenii înșiși să desemneze acest important perimetru de conviețuire urbană, printr-o consultare publică. Rezultatele unui astfel de demers n-ar fi doar spectaculoase, dar și de o certă utilitate în viitoarea configurare a orașului. Iar "strada verde" ar putea, foarte bine să însemne mai multe străzi. Verzi. Nu doar în cazul Bucureștiului, ci în acela al tuturor marilor aglomerări urbane. |