Ziarul personal Octavian Andronic
11 Dec 2023 - 18:48
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

Vor să mă aresteze pentru că am vândut niște vaci cu reumatism!

-- Ioan Mureșan, fost ministru al Agriculturii

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

sâmbătă 17 august 2002 Nr: 706

Străzile verzi

de Octavian Andronic

Ministrul Mediului, Lificiu, este foarte activ.  Îl și ajută... vremea, care-i reclamă prezența nu doar pe la locul diferitelor dezastre naturale, ci și în conferințele de presă de la sediu.  La una dintre ultimele, ministrul a lansat o idee - izvorâtă direct din Legea 137/1995 (Legea Mediului) - prin care solicită ca în fiecare localitate autoritățile să desemneze câte o "stradă verde".  Adică o stradă pe care accesul autovehiculelor să fie interzis.  O stradă care să devină a pietonilor.  Pentru București, ministrul propune ca acest perimetru să fie acela al bulevardului Kiseleff.  Ideea pare bună: pe de o parte, excluderea automobilelor n-ar da peste cap întreaga circulație, aceasta putându-se desfășura, alternativ, pe Bd. Aviatorilor.  Pe de alta, perimetrul este unul ecologic, cu multă verdeață și cu parcuri pe ambele laturi, oferind condiții de recreere excelente.  Problema vine din altă parte: capitala are mare nevoie de o astfel de arie pietonală, care să permită crearea unui nucleu de activități civice, cultural-recreative.  Din acest punct de vedere, bd. Kiseleff este excentric și dificil de populat.  Cea mai bună soluție pare a fi, din capul locului, Calea Victoriei.  Ea s-ar încadra mult mai bine în tipologia modernă a marilor metropole, evident, cu condiția rezolvării câtorva dintre problemele pe care le ridică accesul și tranzitarea arterei.  Cred, încă, că orice desemnare din oficiu a unei astfel de artere va fi criticată și criticabilă.  Cel mai potrivit lucru ar fi ca bucureștenii înșiși să desemneze acest important perimetru de conviețuire urbană, printr-o consultare publică.  Rezultatele unui astfel de demers n-ar fi doar spectaculoase, dar și de o certă utilitate în viitoarea configurare a orașului.  Iar "strada verde" ar putea, foarte bine să însemne mai multe străzi.  Verzi.  Nu doar în cazul Bucureștiului, ci în acela al tuturor marilor aglomerări urbane.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie