Astãzi se declanºeazã, oficial, campania electoralã potrivit amendamentelor aduse prin Hotãrâre de Guvern la Legea de resort. Actuala campanie este cu 15 zile mai scurtã decât cele care au precedat-o ºi se va încheia, oficial, la ora 24 a zilei de vineri, 24 noiembrie, când urmeazã, potrivit aceloraºi prevederi, cele 48 de ore de relaº dinaintea scrutinului. În mod previzibil, campania se va relua odatã cu numãrãtoarea voturilor pentru prezidenþiale ºi se va duce - în doi - cale de alte 12 zile, pânã la cel de-al doilea tur de scrutin, din 10 decembrie. Ce este comun ºi ce nu este celorlalte trei scrutinuri - în afarã de "comprimarea" duratei campaniei? În primul rând, o anumitã "largheþe" a CNA-ului, care n-a mai limitat campania pe radio, dar mai ales pe televiziune, pânã la ora 20. Acum, începând de la orele 17 ºi pânã la miezul nopþii, candidaþii vor putea zburda în voie pe micile ecrane, ameþindu-ne cu promisiunile lor care (din pãcate) nu intrã sub incidenþa prevederilor Legii Concurenþei ºi a celei de protecþie a consumatorului. Se va putea minþi în voie, ni se vor putea bãga pe gât candidaþi ºi programe cu termen de folosinþã depãºit, cu calitãþi organoleptice vizibil alterate ºi, sistematic, la preþuri mai mari decât cele reale. O vagã idee de protecþie a alegãtorului vine din faptul cã emisiunile în cauzã nu vor putea fi reluate ºi din aceea cã la emisiunile de ºtiri nu vor avea acces decât acei candidaþi care, întâmplãtor, au ºi funcþii prin stat, relatãrile urmând a se limita la aria de cuprindere a acestor funcþii (avantaj Isãrescu ºi Roman!) Deasemenea - zice CNA-ul nu vor fi permise atacurile la persoanã, invectivele ºi lipsa de obiectivitate a moderatorilor. Dar, atâta timp cât nu s-au creat instrumentele de mãsura ale civilizaþiei ºi obiectivitãþii va fi foarte greu sã se deceleze mitocãnia de politeþe ºi suportul servil de ostilitatea marcatã. În rest, va fi o campanie interesantã, în care vom afla ce au facut candidaþii în ultimii cinci ani ºi ce nu vor face în urmãtorii patru!