De când s-a înfiinþat dispeceratul acela de Circulaþie de la Bãrcãneºti care prinde în ofside maºinile care depãºesc viteza legalã pe DN 1, am tot mai mult impresia cã ministrul Nica are mari ºanse sã rezolve problema personalului lipsã din Interne.
Ce se întâmplã acolo e un model ce poate fi aplicat pretutindeni. S-au instalat niºte camere de luat vederi ºi niºte radare care înregistreazã conºtiincios tot ce calcã pe bec. Un robot – mai mult ca sigur – ia aceste înregistrãri ºi pe baza lor trimite somaþii de amendã. Cã abaterile sunt numeroase ºi posibilitãþile robotului limitate reiese ºi din faptul cã, din momentul în care calci tu legea ºi viteza pânã primeºti înºtiinþarea trec aproape ºase luni. Dacã eºti ceva mai obosit ºi nici nu iei niºte pastile ajutãtoare pun pariu cã este greu sã-þi mai aminteºti ce-ai fãcut cu ºase luni în urmã, dacã erai la volan sau în braþele nevestei sau cine ºtie pe unde altundeva. Robotul de la Bãrcãneºti – care în documente poartã diferite nume – una ºtie ºi asta face: bagã în plic o notificare, pe care þi-o trimite sã plãteºti amenda.
Se întâmplã însã o chestie: tot mai multe autovehicule, în special de firme, au mai mulþi utilizatori, dupã cum o cer interesele. Iar încãlcarea legii e o faptã strict individualã ºi personalã. Ce faci dacã nu mai ºtii sau nu-þi mai aminteºti cine a condus maºina în ziua de, luna X, ora haº? Logic ar fi sã întrebi robotul: mãi agent Vasile Amalia (aºa îl cheamã cel mai des pe robot), dã-mi un indiciu: cine era ºoferul? Era bãrbat sau femeie? Era blondã sau brunet? Bãtrân sau tânãrã? Se machia sau era neras?Asta pen’ cã fotografia celui în cauzã e... strict secretã! Nu poate sã o vadã decât judecãtorul, dacã ajungi la el! Bineînþeles cã robotul nu-þi rãspunde, cã de aia e robot, ci, dupã trecerea câtorva zile îþi trânteºte o amendã de 15 milioane. E crizã ºi statul are plan la amenzi. Mare. Iar pentru treaba asta roboþii sunt ideali. Mai cã mã întreb de ce sã nu populãm întregul minister de Interne, inclusiv cu un ministru - robot, sã scape dl Boc de grija restructurãrii?
P.S. Am dorit sã aflu de ce merg lucrurile aºa la Prahova ºi am încercat sã-l contactez pe ”Tãtucul” Circulaþiei de acolo. Mi-a rãspuns... robotul!