Ziarul personal Octavian Andronic
13 Iul 2025 - 17:09
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postãri pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(datã curentã)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

"De ce nu m-am fãcut ministru, mã priveºte. Aº fi putut sã fiu, dar am hotãrât sã nu fiu!"

-- Dan Voiculescu, preºedintele PUR

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

Friday 15 July 2011 Nr: 3323

Rent a chopper!*

de Octavian Andronic

Dacã ar fi sã ne luãm dupã explicaþiile încâlcite pe care le-a dat la televizor, episodul cu elicopterul de la Braºov al premierului Boc s-a petrecut cam aºa: dupã ce ºi-a terminat treburile ºi ºi-a recuperat fata ºi nepotul de la neamuri, primul-ministru l-a chemat pe ºeful pazei sale ºi i-a spus: „Mãi, nea Cutare. Vreau sã-i iau pe ãºtia mici cu mine la Bucureºti. Dar insist sã respectãm legalitatea. Aºa cã vezi tu ce trebuie fãcut din punctul ãsta de vedere, ca sã nu avem probleme cu cârcotaºii de la presã!” Nea Cutare s-a interesat ºi a venit cu rãspunsul: „Domnule prim-ministru, facem în felul urmãtor: contabilitatea de la SRI o sã vã taie chitanþã pentru transportul a douã persoane – cã au dreptul sã facã ºi astfel de servicii publice. O sã coste cam mult -  vreo 2000 de lei – dar e fãrã TVA, cã ãºtia nu sunt plãtitori. ªi e OK!”.

Zis ºi fãcut. Contabilii au tãiat chitanþa, premierul a scos banii din buzunar – cã tocmai luase leafa – ºi micuþii au putut fi îmbarcaþi în cel mai legal mod cu putinþã.

Cum s-au întâmplat lucrurile în realitate? Puþin diferit. Premierul ºi-a îmbarcat rudele fãrã prea multe vorbe – nimeni nu a avut ceva de obiectat – doar cã la aterizarea la Bucureºti s-au trezit cu o echipã a televiziunii la locul de debarcare. ªeful pazei a cam sfeclit-o ºi i-a spus premierului: „útia ne fac ca la Nufãrul dacã filmeazã ºi copiii. Cum facem, dom’ premier?” Boc a stat puþin pe gânduri (i-a trecut prin minte sã-i ascundã pe ãia micii prin bagaje, sau sã-i lase la elicopter pânã pleacã presa) ºi a hotãrât: „Respectãm legea! ªi, pânã sã aparã primele imagini pe micile ecrane s-a declanºat o goanã nebunã: un echipaj a fugit la SRI, unde ofiþerul de serviciu l-a adus de acasã pe contabil, acesta a tãiat chitanþele, echipajul a gonit înapoi la Guvern ºi i-a dat premierului documentul pe care acesta l-a fluturat apoi pe la nasul jurnaliºtilor puºi sã-l toace mãrunt pe tema cheltuirii banului public.

Toatã aceastã comedie ar fi putut fi evitatã dacã cei implicaþi ar fi avut un dram de judecatã lucidã. Care a fost marele abuz al premierului? Cã ºi-a luat copilul cu el? Un om atât de prins cu treburile publice mai face ºi chestii din astea. E om, ºi nu e o gaurã în cer. Nu-ºi duce în fiecare zi odraslele la ºcoalã cu elicopterul. Nu-i þine cu el la serviciu, cum fãcea un fost director de la SIE. A fost o întâmplare, pe care ar fi trebuit sã ºi-o asume cu demnitate, fãrã sã mai scoatã din buzunar un sfert de leafã de premier pentru o croazierã care, cu un elicopter privat, n-ar fi costat nici jumãtate. Chiar încep sã cred cã abuzul a fost fãcut tocmai prin montarea acestei acoperiri legale, care mã duce cu gândul cã se procedeazã curent în acest fel. Cât despre presa care se agaþã de toate mãrunþiºurile – asta este treaba ei. Sã facã din þânþar armãsar. ªi viceversa. Cu riscul de a fi judecatã ºi sancþionatã. La audienþã.   
__________________
* Închiriazã un elicopter

Post Scriptum. O persoana care se mai pricepe la lucrurile astea mi-a facut urmatoarele precizari: aeronavele de stat (militare, ale Politiei, Vamii, etc) nu sunt inmatriculate civil, deci nu pot efectua zboruri comerciale.Un zbor comercial implica asigurarea pasagerilor, ceea ce nu se intampla la zborurile militare.Aeronavele de stat pot transporta persoane din afara institutiei de care apartin numai in regim de urgenta - inclusiv transportul demnitarilor si a insotitorilor acestora ( inclusiv neveste sau copii). Ministerul de Interne anunta in fiecare an intentia de a face si zboruri comerciale, dar renunta de fiecare data, pentru ca inmatricularea comerciala este prohibitiva  din punct de vedere financiar.

In cazul de fata ar fi interesant sa aflam de la SRI cum s-a facut calculul per pasager al chitantei eliberate premierului, dar mai ales cum s-a emis o chitanta in absenta unui contract.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie