Scandalul stârnit de manualul alternativ de istorie i-a luat pe nepregãtite ºi pe partizanii, ºi pe ad- versarii acestui tip de reformã a învãþãmântului. Ocupat sã negocieze cu elevii care nu vor sã dea examen de matematicã la bacalaureat, ministrul ÃŽnvãþãmântului, domnul Marga, a recunoscut, cu sinceritate dezarmantã, cã habar n-avea ce scrie în respectivul manual. Pentru cã alþii avuseserã sarcina sã-1 vegheze ºi sã-l aprobe. Acei alþii au avut ºi ei prea multe pe cap ca sã se mai complice cu verificarea conþinutului - ceea ce ar fi sunat a cenzurã, nu-i aºa?, iar într-o societate democraticã cenzura sunã ca dracu, vorba unui cunoscut revoluþionar - ºi astfel elevii s-au trezit, acum, când numãrãtoarea inversã a început, cã nu ºtiu ce ºi cum vor învãþa pentru viitorul bacalaureat. Ceea ce se întâmplã acum, cu acest manual, seamãnã izbitor de mult cu ceea ce se întâmpla în urmã cu vreo trei-patru decenii, când tot aºa, niºte specialiºti deciseserã cã masele fac istoria ºi nu personalitãþile, dând la ivealã o istorie a românilor din care eu, cel puþin - crescut „pe ºest", cu vechea Istorie a lui Giurãscu în mânã - n-am mai înþeles nimic. ªi atunci, locul, lui ªtefan cel Mare, Mihai Viteazul ºi chiar Vlad Þepeº fusese luat de mulþimea anonimã a celor exploataþi, care ba se rãsculau, ba se rãzboiau, fãurind istoria conform teoriei marxiste. Astãzi, specialiºtii în istorie îl înlocuiesc pe Þepeº cu Dracula. Iar dacã o þin aºa, mâine- poimâine îl vom gãsi în cartea de istorie ºi pe Pacepa.