Sub ochii noștri se întâmplă ceea ce era previzibil să se întâmple: orașul se sufocă sub presiunea unei circulații rutiere ale cărei cote se amplifică parcă de la o oră la alta. A devenit o chestiune de rutină parcurgerea arterelor centrale în ritm de melc în timpul după-amiezii, iar intersecțiile nesemaforizate dau migrene celor aflați pe sensurile fără prioritate. Prezența polițiștilor în intersecții, rară și simbolică, nu schimbă nimic din realitatea dezarmantă a unui oraș cotropit pur și simplu de vehicule. Despre locuri și spații de parcare - nici măcar să nu mai vorbim.
Spuneam că fenomenul era previzibil. Indicele de motorizare, ținut sub control strict de Ceausescu, a crescut în cinci ani de câteva ori, sub impactul unui import masiv de mașini de mâna a doua și a treia. Cei care ar fi trebuit să prevadă soluții și alternative asistă, tot de cinci ani, ca la spectacol, la drama înmormântării circulației într-un oraș și așa fără artere de legătură și ocolire, cu pasaje puține și nefuncționale, cu o sistematizare precară. Regăsim în acest domeniu lipsa de perspectivă a unui întreg sistem bazat pe improvizație și neglijență.
Ne vom trezi, tot ca de obicei, când ceea ce trebuia făcut la timpul său se va putea realiza de câteva ori mai greu și incomparabil mai scump.