Ziarul personal Octavian Andronic
19 Apr 2025 - 04:59
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postãri pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(datã curentã)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

''Noi nu recunoaºtem cã am trãdat!''

-- Dan Voiculescu, preºedintele Partidului Conservator

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

Saturday 05 June 2004 Nr: 1275

O hotãrâre stupidã

de Octavian Andronic

Recenta decizie luatã de guvern pentru interzicerea transporturilor periculoase pe timp de noapte ºi în zile de sãrbãtoare este una izvorâtã dintr-un mod de gândire cel puþin bizar. Argumentul specialiºtilor guvernamentali este cã ziua pot fi mobilizate cu mai multã iuþealã forþele de intervenþie ºi în acest fel se pot înlãtura mai repede urmãrile accidentelor. Observãm cã premisa de la care se porneºte este una defectã pentru cã accestul nu se pune pe evitarea accidentelor, ci pe gestionarea lor. Înþelegem, cã, practic, autoritãþile pot fi mai eficiente în timpul legal de lucru, decât în cel de repaos ºi cã, în general, nu e bine sã fie deranjate noaptea sau duminica.Dacã luãm puþin la bani mãrunþi evenimentele de la Mihãileºti, vom observa mai clar de ce aceastã mãsurã este stupidã.În primul rând pentru faptul cã deºi era finalul unei zile de sãrbãtoare (duminica) ºi noaptea, intervenþia pompierilor ºi a poliþiºtilor a fost suficient de promptã. Ba, aº zice, mai promptã decât ar fi putut fi la lumina zilei, în condiþii de trafic aglomerat. La Mihãileºti problema a fost nu cã s-a intervenit târziu, ci cã s-a intervenit greºit ºi negândit, în ciuda faptului cã se ºtia cu ce aveau de-a face.Argumente de bun simþ pledeazã în favoarea ideii cã din contrã, noaptea sau în zilele în care traficul este redus, se recomandã a se efectua trasporturile de substanþe periculoase. ªi asta în condiþiile prevãzute de lege: cu escortã, când este cazul, cu semnalarea tipului de încãrcãturã, cu respectarea unei viteze care sã asigure siguranþã ºi pe trasee clar delimitate, cu ocolirea marilor oraºe sau, acolo unde este cazul, a localitãþilor. Hotãrârea Guvernului nu face, pânã la urmã, altceva decât sã plaseze în traficul aglomerat al fiecãrei zile, bombe potenþiale. Stau ºi mã întreb care ar fi fost bilanþul tragediei de la Mihãileºti dacã accidentul se producea ziua în amiaza mare? Probabil cã am fi numãrat morþii cu sutele, iar de pagube ce sã mai vorbim.Abordarea acestei situaþii seamãnã cu nu puþine altele, în care odatã cu apa murdarã din copaie se aruncã ºi copilul.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie