Sub ochii noºtri, folclorul ºi tradiþiile reînvie. Vorbeam, nu demult, despre Sindromul Meºterului Manole. Adicã despre faptul cã noi, dacã vrem ca vreo construcþie sã ne rãmânã în picioare, e musai sã îngropãm în ea, la temelii, pe cineva de care nu ne putem lipsi.
Mioriþa este ºi ea prezentã. Cu osebire în viaþa politicã. Aici vedem cum baciul oltean - l-am numit aºa pe Radu Vasile pentru a nu crea confuzii - considerat unanim a fi personajul pozitiv al baladei, este lucrat cu râvnã, pe la spate ºi prin faþã de cãtre baciul basarabean (nu spunem cine este cel nãscut la Tighina) ºi de cel ungurean (hai cã-1 deconspirãm: vererabilul prezident Diaconescu) în ideea de a-1 da jos din fruntea turmei sale guvernamentale.
Convorbirile dintre cei doi baci conspiratori se poartã la ceas de varã, dupã acordul cu F.M.I, ºi au în vedere ca prin octombrie, când va fi clar cã baciul oltean nu poate hrãni o þarã întreagã cu puþinul lapte ºi puþina brânzã din prima tranºã, sã mi-1 omoare din punct de vedere politic... ªi sã punã alt baci, mai blând ºi mai ascultãtor, mai puþin doritor de alianþe cu ciobani din afara coaliþiei ºi mai devotat cauzei ciobãniste. Baciul basarabean ºi cel ungurean mizeazã foarte mult în aceastã operaþiune pe bãtrânii câini ciobãneºti, dar ºi pe câþiva mãgari de care baciul cel oltean s-a înconjurat în ideea de a se ajuta cu ei ºi nu de a primi copite pe la spate.
Balada este doar pe la jumãtate. Deznodãmântul nu este bãtut în cuie ºi el depinde de sprijinul pe care baciul oltean l-ar putea primi (sau nu) de la unele mioriþe specialiste în informaþii ºi dezinformaþii. „Oricum, nu mã pregãteam de nici o nuntã" - ar fi declarat baciul oltean, adãugând - „iar decât sã plângã bãtrâna mea mamã, mai bine sã...”