De când face tranzacþii cu terenuri, primarul general s-a obiºnuit sã lucreze doar cu numere mari. Milioanele ºi miliardele nu-l complexeazã ºi jongleazã cu ele precum alþii cu zecile sau sutele.
Nu demult, dl Videanu ne-a dat o veste care ne-a copleºit: cã intenþioneazã sã facã o linie de metrou pânã la Otopeni. Veste extrem de importantã, Bucureºtiul fiind, poate, singura capitalã europeanã care este legatã de oraº doar prin taxiurile cu suprapreþ inventate special de un fost ministru al transporturilor pentru o licitaþie tot de el aprobatã. ªi nu e doar asta: de când acelaºi primar Videanu, alãturi de alþi tovarãºi de planuri mãreþe a fãcut cele douã pasaje inutile de la Bãneasa, traficul spre Otopeni a devenit una dintre cele mai mari probleme pentru cel care are de prins un avion ºi îºi planificã pentru parcurgerea celor câþiva kilometri mai puþin de 2-3 ore. Desigur cã rezolvarea poate sã o constituie doar metroul. Acelaºi primar Videanu adaugã amãnuntul cã va fi o linie subteranã, ca sã nu se încurce cu ce e pe la suprafaþã. Oricât de optimiºti am fi nu putem sã nu ne temem cã în cazul în care primarele va gãsi sã împrumute suma necesarã unei astfel de operaþiuni (nici nu îndrãznesc sã fac calculele pentru cât ar costa cei aproape zece kilometri pe sub pãmânt), durata de realizare a unui asemenea proiect va bate dincolo de vreo alte douã mandate ale sale sau ale altuia. Cu alte cuvinte, este un proiect grandios, dar de care vor beneficia, probabil, generaþiile viitoare, nu noi cei care ne târâim azi în pas de melc spre aeroport.
Ceea ce mã nedumireºte în cea mai mare mãsurã este cã nici Videanu ºi nici mãcar preopinentul sãu Orban, de la Transporturi, nu reuºesc sã vadã o soluþie simplã ºi necostisitoare, aflatã sub chiar nasul lor: linia de cale feratã existentã, care uneºte Gara de Nord cu zona aeroportului. Este o linie normalã, pe care se transporta (nu ºtiu dacã mai este în funcþiune) combustibilul pentru avioane. Ar fi necesarã doar o revizie a ei ºi o prelungire cu circa 300 m ca sã ajungã direct în aeroport. Plus alte cheltuieli - modice, faþã de bugetul exorbitant al „variantei Videanu” – prin care problema accesului spre ºi dinspre aeroport s-ar rezolva azi, nu rãspoimâine.
Dar, revin asupra nedumeririi: de ce nu le sare în ochi celor responsabili aceastã variantã? ªi singurul rãspuns pe care pot sã mi-l dau este pentru cã ea nu presupune manipularea unor mari sume de bani. Ar costa prea puþin, ceea ce o face, în mod evident, neinteresantã pentru haitele de antreprenori afiliaþi care aºteaptã sã li se azvârle o ciosvârtã cât mai consistentã din bugetul public, pe care ar putea-o ronþãi ani de zile. ªi de unde s-ar scurge diverse sume, inclusiv spre cei care manipuleazã bugetul.