Zãu dacã înþeleg de ce au tãbãrât toþi, parlamentari ºi ziariºti, asupra bietului profesoraº de istorie din Cluj, Sorin Mitu. Nimeni nu pare dispus sã înþeleagã ideea nobilã care a stat la baza demersului sãu didactic - îmbrãþiºat, dupã cum s-a vãzut, de specialiºtii ministerului: gata cu învãþãmântul continuu de pe vremea lui Ceauºescu! La fel ca anul ºcolar, transformat într-o suitã de vacanþe, între care se mai predã câte ceva, aºa ºi materia asta: destul cu domnitorii puºi la rând. pe ani, precum cãrþileîn bibliotecã! Elevul de azi trãieºte altfel ºi e mai obiºnuit cu alternanþa canalelor TV mânuite cu telecomada! Cam aºa trebuie sã fie ºi manualul. Iar materia trebuie fãcutã atractivã, sã-1 tragã de mânecã pe elev, sã-i facã cu ochiul! Eu nu m-aº fi oprit, ca dom' Mitu, doar la amãnunte precum bretonul lui Traian sau cei doi copii din flori ai lui Cuza. Aº fi tratat mai pe larg libertãþile sexuale pe vremea dacilor, influenþa hip- hop-ului otoman asupra muzicii lãutãreºti din sec. XVI, amantlâcurile lui ªtefan cel Mare, show-urile în aer liber pe care le dãdeau romanii dupã fiecare victorie ºi modul în care-ºi procurau sponsorii etc. Apoi, la capitolul Contemporan, aº fi vorbit despre câteva personalitãþi fãuritoare de istorie: Stoica (tot e din Cluj) ºi fenomenul Caritas-ului, Popilean, strânsa legãturã dintre afaceri ºi modã (Cataramã - Adela Surugiu), dintre modã ºi afaceri (Botezatu - Rãducanu), dintre politicã ºi show-biz (fetele lui Roman ºi striperii lor). Asta doar aºa, ca sã ºtie elevii pe ce lume trãiesc.
În altã ordine de idei, cred cã Ministerul Învãþãmântului ar trebui sã se orienteze ºi spre alþi autori de manuale: Florin Cãlinescu, de pildã, ar putea da o foarte atractivã istorie a românilor (înregistratã pe casetã, sã se citeascã mai uºor) cu scenete, pentru fiecare epocã; la fel, ºi Divertis ºi-ar putea aduce contribuþia la înþelegerea fenomenelor istorice, ca sã nu mai vorbim de BUG Mafia, care ar putea dedica un album principalelor momente ale istoriei naþionale.