Dacã automobilul mai constituie o distracþie în economia de piaþã, rãmâne o întrebare retoricã. în mod sigur, la actualele preþuri el devine însã un lux de care, din pãcate, rareori ne putem dispensa. Costã maºina, costã benzina, costã uleiul si service-ul, iar, mai nou, costaºi poliþia! Amenzile s-au aliniat la exigenþele tranziþiei, fãcâncdu- ne acum sã bãgãm adânc mâna în buzunar, pentru cea mai mtca greºealã.
Desigur, se poate spune cã cel care circulã corect ºi atent nu are de ce sã se teamã. Nu pentru el sunt fãcute amenzile ºi celelalte sancþiuni poliþieneºti. Chestiunea este valabilã, însã pentru un sistem ideal: cu ºosele fãrã gropi, cu suficiente locuri de parcare, cu o semnalizare simplã ºi eficientã, cu o civilizaþie a strãzii adecvatã. Nu este cazul Bucureºtiului, din nici unul dintre aceste puncte de vedere. Capitala noastrã iubitã a devenit un fel de junglã în care supravieþuiesc doar cei tari ºi în care duhul sfânt al poliþistului pogoarã doar asupra celor slabi - cu punga sau cu pila... Numai dacã nu vrea, poliþistul nu-þi poate gãsi nod în papurã ºi numai dacã stai pe loc ai ºansa sã nu calci vreun regulament. în cazul de faþã, amenzile nu mai constituie un mijloc de stimulare a corectitudinii ºi disciplinei, ci un nou ºi împovãrãtor impozit pe dreptul de a trãi în acest oraº în care, de ani ºi ani, nu se face nimic pentru a uºura viaþa ºi misia celor de la volan. |