Pe vremuri, când îºi lua românul o Dacie, primele ºase luni le petrecea mai mult pe la service, încercând sã-ºi schimbe cât mai multe dintre piesele originale care oricum ar fi cãzut dupã câteva mii de kilometri. Fiecare bucºã, bieletã, capãt de barã sau - pentru cei norocoºi sau cu pile - vreo planetarã sau chiar setul motor - reprezintã o victorie împotriva destinului implacabil la care calitatea produsului ºi cea a drumurilor supuneau vehiculul naþional. De aceea, perioada de garanþie, mai scurtã ºi mai zgârcitã ca la oricare marcã, era consideratã hotãrâtoare pentru ceea ce avea sã rãmânã proprietarul pentru urmãtorii 5-7 ani cât "dura" o Dacie la prima mânã.
Ceva asemãnãtor pare sã se întâmple cu guvernele post-decembriste (excepþie fãcând cele din ultima guvernare, cea a coaliþiei): primele o sutã de zile par sã fie hotãrâtoare pentru funcþionarea ulterioarã a Executivului ºi dupã acest interval gazetarii ºi analiºtii s-au obiºnuit sã aºtepte prima remaniere - cea care deceleazã piesele nepotrivite cu care a fost dotat, din "fabricã", vehiculul menit sã ne târascã pe drumurile accidentale ale reformei. De aici ºi zvonurile despre o primã ºi consistentã remaniere, care s-ar putea produce pânã în 1 mai, zvonuri dezminþite cu tãrie de cãtre acelaºi Executiv. Dar, cum bine ºtim, nu existã zvon sã nu fie urmat de ceva adevãr, aºa încât nu ne rãmâne decât sã ne întrebãm care ar putea fi piesele care s-ar cere înlocuite dupã primii kilometri de guvernare. La prima vedere, portofoliile care ar putea suporta corecþii sunt cele în jurul cãrora au existat cele mai frecvente dispute în aceastã perioadã: unul este cel al Finanþelor, al cãror titular, dl Tãnãsescu, s-a aflat nu odatã în contratimp cu superiorii cât ºi cu subordonaþii sãi; un altul ar putea fi titularul de la "Informaþii", dl Dâncu, care n-a reuºit sã facã sã funcþioneze la parametrii doriþi acest compartiment esenþial pentru imaginea Executivului. În poziþii delicate s-au aflat, pentru o perioadã, ºi miniºtrii de Interne ºi al Agriculturii, între timp situaþia lor pãrând a se fi reglat. Piese nevralgice ale maºinii guvernamentale se dovedesc tânara ministresã de la IMM-uri, copleºitã de multiplele rãspunderi ce-i revin, ºi aproape inexistentul domn Puºcaº, cel cu instituþiile europene (deocamdatã demn urmaº al d-lui Herlea). Înlocuirea, în termen de garanþie, a acestor repere i-ar putea permite ºoferului Adrian Nãstase sã conducã în relativã siguranþã pânã la urmãtoarea remaniere. |