Am scris, în această rubrică, nu demult, că noul produs al fabricii de automobile din Pitești îmi părea a fi, mai degrabă, o "Dacie" cu altă pălărie, cum din păcate ne obișnuise industria noastră de profil, care vreme de un sfert de veac n-a schimbat mai nimic din structura autovehiculului național. Nu mă număr printre cei care cred că dacă au un pix în mână au automat și dreptate în tot ceea ce comit cu ajutorul acestuia. La urma-urmei gazetarii sunt și ei oameni, la fel de buni sau de răi ca restul lumii. Episodul acesta reprezintă pentru mine o lecție de bun simt si temperantă. Pentru că șefii de ia Pitești, deși ar fi avut tot dreptul, n-au sărit în sus cu cereri de replică, amenințări și invective cum fac de obicei cei cărora li se întâmplă să fie luați în tărbacă fără dovezi. Dimpotrivă, am primit o invitație politicoasă de a merge la fața locului și a vedea cu ochii mei cât de veche este Dacia Nova și dacă se deosebește cu adevărat de cea cu pălăria cunoscută.
Trebuie să recunosc - si o fac cu plăcere - că m-am înșelat si m-am pripit în judecata de atunci. Pentru că Dacia Nova este, într-adevăr, un produs nou structural, dispune de elemente de originalitate care vor face din ea, cu siguranță, un reper al industriei automobilistice și înglobează căutări, inventivitate și soluții asupra cărora s-a trudit din greu vreme de mai mulți ani. Le mulțumesc domnilor Stroe și Popa pentru instructiva demonstrație și îi asigur că este un caz rar în care mă bucur că m-am înșelat în aprecieri. |