Dupã mai bine de douã decenii de promovare oficialã a femeii - în varianta sa sobrã, cu coc, ca sã nu iasa vorbe - ne-am trezit, brusc, într-un vid de interes ºi de preocupare faþã de ceea ce e în stare sã facã femeia de tip nou: adica de tip capitalist. Cele mai "dezinteresate" au fost, se pare, chiar femeile. Deºi aprig implicate în suporteratul politic (vezi "fetele de la Apaca"), femeile au dovedit puþin interes pentru acþiunea politicã. În primele trei parlamente le-am gãsit, pe ici - pe colo, din raþiuni mai mult de culoare. Obsesia precedentelor istorice a fãcut chiar ca, la cel mai înalt nivel în stat, preºedintele sã opereze de unul singur protocoalele, pentru a nu fi, cumva, asemuit cu predecesorul sãu. Femeile au fost, în schimb, extrem de active în afaceri. S-au lansat aici cu un curaj care-l depãºea adeseori pe acela al bãrbaþilor. Au preluat frânele unor societãþi eficiente. Au vãzut mai clar încotro bate piaþa ºi au ocupat poziþii importante. Au început sã devinã, ele însele VIP-uri, ºi modele într-o lume ce ducea lipsã cronicã de tipare moderne. Una dintre aceste "femei de tip nou" este Monica Tatoiu, director general al branch-ului românesc al gigantului suedez al cosmeticelor Oriflame. Monica Tatoiu este o fire dinamicã, categoricã în opþiuni ºi animatã de un mare neastâmpãr creator. Este profund implicatã în viaþa societãþii, suferã pentru orice eºec al Reformei ºi se bucurã pentru orice succes din Tranziþie. Crede cu tãrie cã marile firme internaþionale trebuie sã se implice în viaþa comunitãþilor în care activeazã. ªi sã determine mutaþii ºi progrese. Aºa s-a fãcut cã doar în ultimele luni, Oriflame a organizat o sãrbãtoare popularã dedicatã nehotãrâþilor, pe care a dorit sã-i convingã sã meargã la vot, ºi o profund originalã partidã de pescuit pe Dâmboviþa cu 500 de concurenþi. Mâine are loc Crosul Femeii Oriflame, pus sub deviza "O sºnsã egalã pentru femei". Dacã e sã ne gândim cã viaþa de fiecare zi a femeii - mamã, soþie, gospodinã, salariatã - este un cros dur pe culoarul obligaþiilor, ar trebui sã ne întrebãm dacã "ºansa egalã" n-ar trebui acordatã bãrbaþilor! S-ar putea, sã avem, în replicã, ºi un Cros al bãrbaþilor Oriflame! |