Dupã toate bazaconiile care au fost puse în miºcare pânã acum pe bani gre, a venit rândul unei noi relansãri a "brandului de þarã". Autor - bineînþeles ministrul ºi al Turismului, dna Elena Udrea.
Ziele trecute, pe când sinistraþii îºi plângeau neamurile ºi casele luate de ape, doamna Udrea introducea o notã de diversivitate în demersurile guvernamentale, adãstând pe la Satul Mare, împodobitã în straie oºeneºti ºi lansând un nou brand de þarã pentru România. Din raþiuni care-mi scapã, acesta se înnoieºte în fiecare an ºi nu vreau sã mã gândesc cã motivul ar consta în plata drepturilor celor care-ºi muncesc creierul sã-l imagineze. Pânã la urmã, cred cã adevãratul brand de þarã care se impune practic în acest fel, ar putea fi: Þara schimbãrii! O þarã în care totul se schimbã, de la o zi la alta: compoziþia Parlamentului prin dezertãri dintr-un partid ºi înscrieri în altul; conducerea deconcentratelor (unde ºi acum funcþioneazã concomitent câte trei directori), peisajul - pe unde trec apele nãrãvaºe scurse de pe versanþi despãduriþi prin retrocedãri sau furturi sadea; compoziþia scocialã - prin plecarea omului care nu mai gãseºte de lucru, la muncã în strãinãtate, ºi întoarceare romilor ºi infractorilor de pe unde s-au oploºit în ultimii ani. Sau, pur ºi simplu, a legislaþiei care dã agenþilor economici prilejul sã afle ce le-a mai trecut, peste noapte, prin cap, celor de la fisc.
Este o mai veche obsesie a guvernanþilor noºtri cã România ar fi un soi de paradis neînscris pe hãrþi ºi cã trebuie sã-i momeascã pe amatorii de pitoresc ºi de distracþii prin fel de fel de acþiuni festive, menite sã le deschidã ochii. Dar, de fapt, turiºtii strãini nu vin în România pentru cã n-au de ce: peisaje frumoase gãsesc oriunde, condiþii mai bune de cazare ºi de transport - mai peste tot, opþiuni de petrecere a timpului liber - ioc! Peste toate troneazã preþuri care n-au nicio legãturã cu realitatea economicã ºi o buimãcealã totalã ce face din incoerenþã principala direcþie de acþiune. Este al treilea an în care doamna Udrea danseazã "Periniþa" pe la târguri, cãlãreºte calul sau bicicleta, îºi bagã picioarele în apa mãrii sau cântã laolaltã cu cine se nimereºte pe la evenimente ºi toate aste nu duc la nimic. Ba, culmea, ahtiaþi dupã turiºti strãini ne trezim cã-i pierdem ºi pe ai noºtri, care n-au nevoie de strategii sau branduri atractive pentru a se convinge cã bulgarii ºtiu sã facã turism mai bine decât noi.
Cred, pânã la urmã, cã principala piedicã în cale propãºirii turismului românesc o reprezintã chiar acest fantomatic brand de þarã (România a devenit atât de complexã cã nu mai poate fi definitã) ºi - cu scuzele de rigoare, - chiar doamna Udrea, cu strãdania sa sterilã ºi ieftin populistã.
P.S.
Poate cã ar fi mai de succes promovarea unor programe de timpul: "Pe urmele inundaþilor: dezastru ºi teroare!"; "Munþii golaºi ai României ºi hoþii de lemne"; "Raliul gropilor din drumurile naþionale"; "Cu vagonul de dormit de la Bucureºti la Braºov" sau "Misterele Bucureºtiului: centrul istoric ºi pericolele din subsoluri"...