La sfârºitul sãptãmânii trecute, "caimacul" noii stagiuni teatrale a fost luat de un competitor-surprizã: Teatrul "Union", cu piesa "Olga, Maºa ºi Irina", o originalã adaptare dupã "Trei surori" de Cehov, un spectacol realizat de regizorul Alexandru Vasilache, cu Profira Serafim, Silvia Luca ºi Nicoleta Rusu în cele trei roluri. Ce este cu acest teatru, "Union", de unde a apãrut el pe scena teatralã, ºi cine sunt cele trei talentate actriþe, pe care scenele bucureºtene nu le-au prea gãzduit pânã acum? Rãspunsurile le-am aflat dupã premierã, în ambianþa originalã a unei "grãdini Union", ca pe vremea lui Nenea Iancu, de undeva din Panduri, vizavi de "ªcoala de rãzboi". Un aºezãmânt nou-nouþ, amenajat într-o fostã halã industrialã, transformatã cu har ºi economie de mijloace într-un veritabil "teatru de buzunar", care nu gãzduieºte mai mult de vreo 50 de spectatori la fiecare reprezentaþie. Dar o face în spiritul unei depline comuniuni între actori ºi spectatori, care nu sunt despãrþiþi decât de pânza de pãianjen a unei plase care separã podiumul intrat adânc în salã, printre scaunele asistenþei. Performanþa artisticã este, în astfel de cazuri, cu atât mai profundã ºi mai meritorie cu cât nici o expresie, o ºoaptã, o miºcare nu pot scãpa publicului. Regizorul basarabean Alexandru Vasilache a operat incizii inteligente în textul clasic, reþinând esenþialul în partiturile non-stop ale celor trei actriþe - Profira Serafim venitã de la teatrul din Brãila, iar Silvia Luca ºi Nicoleta Rusu de la Chiºinãu. Spectacolul teatrului UNION este reprezentativ nu numai prin performanþa artisticã, dar în egalã mãsurã prin iniþiativa generoasã a unui sponsor (S.C. DRUPO S.A.) care a înþeles, mai bine decât alþii, cã societatea este datoare culturii cu o mânã întinsã la greu. Este meritul inginerului Constantin Bratu, un autentic iubitor de culturã autenticã de a fi gãsit resursele materiale ºi umane pentru a demonstra cã parteneriatul dintre public ºi artiºti este cel mai important "motor" al actului de culturã. |