O naþiune este bine condusã ºi administratã atunci când eforturile celor mandataþi pentru aceasta converg spre atingerea þintelor programatice. Care, în ultimã instanþã, se referã la confortul material ºi spiritual al tuturor membrilor societãþii. Aceste obiective figureazã pe agendele de lucru ale diferitelor componente politice ºi executive ºi urmãrirea lor reprezintã instrumentul principal de reglare ºi coordonare a procesului. Asta într-o þarã idealã, cu instituþii responsabile ºi bine puse la punct ºi cu oamenii politici înzestraþi cu maturitatea necesarã pentru a conduce destinele unei naþiuni spre azimutul progresului. Este România o astfel de þarã? Dupã agendele sale, nu. Pentru cã în agenda preºedintelui sunt înscrise proiecte a cãror relevanþã pe termen scurt este aproape de neînþeles. De la venirea sa la putere, Traian Bãsescu, cel care a fost ales ºi pentru sloganul sãu - 'Sã trãiþi bine'! - pare mai puþin interesat de dimensiunea confortului minim al concetãþenilor sãi decât de acela al sãu personal (vezi episoadele nelãmurite încã cu casele) sau instituþional. Bãsescu vrea mai multã putere pentru preºedinte, ca o condiþie pentru rezolvarea optimã a îndatoririlor sale. În timp ce dl Bãsescu este foarte interesat de alegeri anticipate ºi de schimbarea Constituþiei, pentru modificarea formei de organizare a Parlamentului, pe agenda Guvernului se aflã alte prioritãþi: deºi premierul afirmã cã e mai interesat de problematica integrãrii ºi de calendarul implementãrii legislaþiei, susþine necondiþionat efortul Coaliþiei de a schimba regulamentele Camerelor, pentru a putea sã-i schimbe pe ºefii PSD ai acestora. Este motivul pentru care pe agenda Parlamentului trebuie sã-þi forþezi vederea ºi inteligenþa ca sã dai de urma proiectelor de legi pe care aleºii ar trebui sã le discute ºi sã le parafeze cu ochii spre Bruxelles. În tot acest timp, pe agenda populaþiei nu figureazã altceva decât inundaþii, oameni rãmaºi fãrã adãpost, case distruse, gospodãrii avariate, griji faþã de venirea iernii ºi faþã de dimensiunea facturii de încãlzire, spaimã faþã de scumpirile în lanþ ale produselor de bazã, teamã faþã de nesiguranþa pe care o genereazã desele schimbãri ale legislaþiei. Vedeþi ºi dumneavoastrã unde se întâlnesc aceste agende ºi cât de omogenã este guvernarea ºi acþiunea politicã în România, candidatã la integrarea europeanã cu termen la 1 ianuarie 2007. |