„N-am vândut vapoare pe un dolar”


„N-am vândut vapoare pe un dolar”
INVITAT : TRAIAN BASESCU, deputat PD
DATA : 10 octombrie 1995


Octavian Andronic : Suntem împreună la o nouă ediție a emisiunii "În luptă cu abuzurile și corupția", invitatul nostru de această dată, dl. Traian Băsescu, deputat din partea Partidului Democrat. Domnia sa a apărut în viața publică postrevoluționară moștenind o calitate prerevoluționară, ca să spun așa. A fost inspector șef al Navigației Civile. Deci, în 1989 erați în „nomenclatură”, ca să spun așa...

Traian Băsescu : Eram director general în Ministerul Transporturilor.

Octavian Andronic : Exact. Această stare n-a durat mult, în octombrie '90 domnia sa a devenit secretar de stat în Ministerul Transporturilor (avea o denumire mult mai lungă atunci), după care, în iunie 1991, a devenit ministru al Transporturilor. Din octombrie 1992 domnia sa este deputat. Numele de Băsescu este foarte strâns legat de vapoare și de acest Scandal al Flotei cum a fost denumit, una dintre operațiunile,care a făcut valuri mari, în care, până la urmă, nu s-a înnecat nimeni - dacă îmi dau bine seama. Una dintre primele acuzații, dle Băsescu, a fost că ați vândut vapoarele pe un dolar. Este adevărat ?

Traian Băsescu : Nu, nici n-avea cum să fie sau, în orice caz, este în mod clar o fabulație venită din necunoaștere. Într-adevăr, în timpul cât am fost ministru am generat o politică prin care navele românești să poată intra în circuitul de finanțare externă în vederea retehnologizării. Acest lucru a implicat în mod obligatoriu trecerea lor pe un pavilion de complezență, în așa fel încât navele să fie sub o legislație care să permită acest lucru, legislația românească nepermițând finanțarea prin ipotecarea navelor. De aceea, noi am înființat circa 39 de companii în Panama, Liberia, Cipru, Malta, deci în state care favorizează pavilionul de complezență și aceste 39 de companii erau toate proprietatea companiilor - mamă din România. Deci, erau proprietate sută la sută a companiilor mamă din România. Bineînțeles că transferul pentru a proteja exact companiile- mamă nu s-a făcut pe sume de milioane de dolari ci pe un dolar, pentru că practic era transfer de la Petromin tot la Petromin, dar Petromin-ul din Liberia. Deci cam ăsta a fost mecanismul. Practic, se făcea trecerea navei de la Petromin tot la o companie sută la sută a Petromin-ului.

Octavian Andronic : S-au vândut vapoare ? Pentru că, cum să spun, semnalele care au fost în epocă semnalau chiar dispariția „flotei strategice” românești.

Traian Băsescu : Flota a fost pe punctul să dispară, dar nu atunci, în perioada '91-'92. La întrebarea dvs. - întrebare tranșantă - dacă s-au vândut vapoare, răspunsul categoric este: DA! S-au vândut un grup de 24 nave, în februarie '90. La vremea aceea funcționa încă Comitetul de Stat al Planificării, cu aprobarea C.S.P.-ului, deci a Comitetului de Stat al Planificării s-au vândut 24 de nave. Scandalul vânzării ... Deci într-un moment în care eu nu aveam nici în clin nici în mânecă cu această operațiune, pentru că am fost numit șef al departamentului abia în octombrie '90. Deci distanta dintre februarie și octombrie e destul de mare.

Octavian Andronic : Cine era ministru atunci ?

Traian Băsescu : Șef al Departamentului era domnul contraamiral Plăviciosu, ministru al transporturilor era dl. ministru Burada, dar nu era în competența lor această aprobare, ci în competență C.S.P.-ului, conform legislației de atunci. Eu și am nota din februarie, aprobată printre alții de directorul Direcției Transporturilor din C.S.P., era ministrul ... de mai târziu, Paul Teodoru, deci succesorul meu, de asemeni la Direcția Finanțe Prețuri din C.S.P. era actualul premier Nicolae Văcăroiu care are semnătura aici pe document. Reverberația acestei vânzări s-a produs abia în '91, când navele vândute în urma aprobării date de C.S.P. au început să vină în țară sub alte nume. Presa locală a sesizat asta - parcă e fosta Baia Mare, ia uite, asta parcă e fostul Carpați! Presa a realizat fenomenul când eu eram ministru. Și, bineînțeles, prin efect mi s-a atribuit, deși n-am avut nimic comun cu această operațiune. Mai mult decât atât, vânzarea de nave a continuat. Deci, în perioada '91-'92 - o spun aici public- am mai spus-o și o spun - în fapt nu s-a vândut nici o navă, noi am făcut doar transferul. În proprietate rămânând sută la sută companiile românești. După '92, și chiar în '95 s-au mai vândute nave, deci în '93 s-au vândut 3 nave, în '94 10 nave și aici discutăm deja,în '94, de nave de mare tonaj. Nave în diverse etape de construcție, deci nave noi, două de 100 000, două de 65 000 si alte nave de 25 000 de tone. Iar în '95 s-a vândut un alt mineralier de 65 000 tone, Bicaz. Aș vrea să fac o oarecare legătură între cei care au aprobat vânzările în '90 și cei care, după ce am plecat eu din minister, în '93, '94, au rămas la putere, în funcție de decizie și procesul de vânzare a continuat. Acest proces era să se termine tragic, această tentativă prin această dare de mână a politicienilor respectivi în vânzarea de nave, prin tentativa de vânzare integrală a pachetului de control în vara anului 1993, deci celebrul contract Forum-Petromin.
Octavian Andronic: Contract care a stârnit un scandal enorm. Dar el a fost precedat de un alt scandal și un alt contract.

Traian Băsescu : Da, contractul Minerva. Vă rog să mă credeți că sunt foarte pregătit pentru argumentele privitoare la acest contract de societate mixtă, pentru că este vorba de foștii cinci directori care au fost arestați aici de pomană, eu susțin public că este vorba de o înscenare ...

Octavian Andronic : De ce, dle. Băsescu ?

Traian Băsescu : A fost nevoie de ea pentru că trebuia acoperit marele scandal Forum-Petromin, care a avut niște repercusiuni extraordinare. De fapt, însăși deraierea acestei companii mixte, Minerva, realizată în anul 1992, este generată de apariția în vara anului 1993 a contractului Forum-Petromin. Deci prin acest contract Forum-Petromin, 51 % din acțiunile flotei se cedau unui oarecare Katunis.

Octavian Andronic : Nu era un amator cunoscut ?

Traian Băsescu : Nu, era unul micuț care avea și mari probleme financiare la momentul acela și, de fapt, el a vrut să profite de o situație în care era efectiv ajutat din interese care mie îmi scapă, pentru ca România să rămână fără această flotă de mineraliere și petroliere. El a profitat, cred eu că a fost dirijat, interfața. Acest contract Forum-Petromin a generat efecte pe contractele anterioare ale companiei Petromin.

Octavian Andronic : Înțeleg că o parte din această flotă era deja cedată prin contracte...

Traian Băsescu : Deci, nu exista nici un vapor cedat în proprietate, erau numai nave cedate în contracte. Deci, orice armator visează să-si aibă nava în contract. Noi a trebuit să ... în perioada '91-'92 - 39 de nave de tonaj mediu și mare le-am introdus în astfel de contracte pe termen lung care au beneficiat - înainte de începerea derulării lor de un sistem de finanțare pentru ca navele să redevină performante. Într-o astfel de societate, de fapt, într-o cooperare care e singura de acest tip, o societate mixtă, noi am pus șapte nave, este vorba de societatea Minerva, în 1992. Spun "noi" pentru că eu mă simt foarte solidar cu fosta conducere a Petromin-ului. Ei s-au încadrat într-o politică pe care eu o aprobasem, de finanțare externă. De aceea, eu îmi asum integral și bunele și relele lor. În 1992 s-a realizat această societate mixtă în care partea română s-a dus cu șapte nave în valoare de 47,5 milioane dolari, erau nave scoase din exploatare datorită stării tehnice, deși relativ erau nave noi, aveau un corp foarte bun dar utilaje extrem de slabe pe ele. Partenerul străin a făcut o finanțare pe valoarea viitoare a navelor. A ajuns de la valoarea de 2 milioane dolari, la 5 milioane. Ar fi ajuns. Acest plan de afaceri, Barclay’s Bank a finanțat retehnologizarea navelor. Conform înțelegerii, partea română trebuia să rămână tot timpul cu valoarea pe care a introdus-o, de 47,5 milioane. De aceea s-a stabilit că această societate mixtă va fi de 50% Petromin, 50% partenerul grec.

Octavian Andronic : Este o formulă uzuală ?

Traian Băsescu : Este. De regulă se cedează un procent de partea unuia sau a altuia. Dar pentru că noi am dorit să avem un control egal cu partenerul pe aceste nave, nu am cedat acel 1%. Pentru ca toate deciziile să se ia de comun acord. Acest contract a fost puternic afectat de contractul Forum-Petromin. Pentru că în interiorul acestui contract, clauza 15.2 spunea că nici unul dintre parteneri nu are voie să vândă pachetul de acțiuni fără aprobarea celuilalt. Bineînțeles, în vara lui 1993, partenerul grec a denunțat contractul de societate mixtă pentru încălcarea prevederilor lui.

Octavian Andronic : În ce consta încălcarea lui ?

Traian Băsescu : Consta în încheierea contractului cu Forum-Petromin. Deci în momentul în care s-a încheiat contractul Katunis-s-a încălcat contractul de societate mixtă cu Alaouzos. În acest moment, partenerul grec a denunțat societatea mixtă Minerva și a spus: Fraților, poftiți, luați-vă vapoarele, bună-ziua.


Octavian Andronic : Facem o mică întrerupere. Din ce îmi amintesc eu la vremea respectivă, au existat o serie de acuzații la adresa lui Alaouzos referitoare la faptul că el ar fi folosit banii pe care îi luase de la Barclay’s pentru retehnologizarea vaselor, în alte scopuri. Se spune în scopuri politice. Ar fi organizat o rețea de televiziune și un post de radio cu care a dus bătălia politică care era în toi în momentul acela.

Traian Băsescu : Eu sunt absolut de acord că astfel de informații au existat, ele au fost vehiculate chiar de presa greacă, de opoziție, pentru că Alaouzos este un susținător al PASOK-ului, deci al partidului care a câștigat alegerile. Însă, nici un astfel de argument nu stă în picioare în fața expertizei făcută în 1993, deci transmisă în 1993 Petromin-ulu, în luna septembrie. Este vorba de expertiza făcută de Firma More Stevens, firmă britanică, care probează cheltuielile până la ultimul cent pe vapoare. Acest document s-a aflat în compania Petromin din data de 14 septembrie și este semnat și de primire, 27.10.1993, a fost predat de director către serviciile funcționale ale Petromin-ului. Deci, această afirmație, cel puțin din punct de vedere al documentelor legale, nu stă în picioare.

Octavian Andronic : Dar aș vrea să vă mai întreb ceva: am aici acest raport, nici nu este complet.

Traian Băsescu : Da, raportul Vonica.

Octavian Andronic : Acesta se ocupă pe larg de tot ceea ce privește flota și scandalul flotei. N-am întâlnit în acest raport mențiunea acestui ...

Traian Băsescu : Nu ați întâlnit aici și sunt mai multe lucruri pe care nu le-ați întâlnit, nici în Raportul Vonica, nici în rechizitoriul care s-a făcut împotriva celor 5 directori. Pentru că au fost documente ascunse în procedura înscenării împotriva foștilor directori ai Petromin-ului, s-au ascuns documente esențiale care le probau nevinovăția. Au fost ascunse și după arestarea lor am făcut ce-am făcut și l-am adus din Grecia , l-am depus la dosar ... în sprijinul acestor directori. De asemenea, mai există un document la fel de semnificativ, acesta este documentul care justifică cheltuielile în societatea Minerva până la ultimul ban, dar mai este un document, o auditare chiar a Petromin-ului, care demonstrează că navele care în vara anului 1993 fuseseră puse în funcțiune aduseseră deja profit. Era un grup de patru nave din care primele trei nave, deja se făcuseră calculele pe ele, aduseseră un profit de un milion, alta de vreo 800 000 de dolari și o a treia navă de vreo 200 si ceva de mii de dolari, intrase mai târziu în funcțiune. Deci și acest document semnat de unul din directorii arestați, Bobeș, a fost ascuns si nu a fost prezentat organelor de anchetă și organelor de control. Nici comisia Vonica nu a beneficiat de ele, nici poliția, nici Procuratura.

Octavian Andronic : Domnule Băsescu, îmi amintesc în urmă cu un an, cam asa ceva, mi-ati acordat un interviu. Era momentul în care se discuta foarte intens posibilitatea denunțării acestui contract. Erau chiar presiuni în acest sens.

Traian Băsescu : Presiuni politice.

Octavian Andronic : În ideea că Alalouzos nu și-a respectat obligațiunile. Ați militatat atunci foarte intens, ba chiar vehement, în favoarea ideii că ar fi o mare greșeală. Vă mențineți și acum această părere ?

Traian Băsescu : Da. Nu numai că eu o mențin. Dar chiar cei care atunci spuneau că trebuie să-l denunțăm, au renunțat la ideea denunțării. Și vă pot aduce ca probă un document, vă mărturisesc că este un document strict secret, este noul contract semnat de actuala conducere a Petromin-ului, noul contract cu Alaouzos, prin care colaborarea se accentuează. Nu numai șapte nave intră în discuție, ci toată afacerea s-a extins la un grup de vreo 15 nave. Finanțarea nu se mai limitează la 61 milioane, ea a juns la 270 milioane dolari. Deci, iată că minciuna are picioare scurte.

Octavian Andronic : Totuși, de ce toate aceste lucruri nu au mai făcut vâlvă, ca cele dinainte ?

Traian Băsescu : Eu cred că a fost și o încercare disperată. Nu am nici un dubiu că au fost oameni care au avut interese extraordinare ca România să rămână fără două lucruri: fără flota de materii prime și fără un port cum este Constanța, ca și port util, ca și port de tranzit, în mod deosebit. România este puternică atât timp cât este independentă. în momentul în care ești dependent de aprovizionare zi și noapte, cu minereu, cu țiței, de la Moscova, este foarte clar că va trebui să ai în vedere foarte multe lucruri, inclusiv alunecarea către Europa. Cât timp ai flotă, ai libertatea să decizi, să nu mai iei minereu din Est, si să te duci în Brazilia să ți-l aduci, cum s-a adus si pe vremea lui Ceaușescu.

Octavian Andronic : Spuneți-mi, ce înțeleg specialiștii prin „flotă strategică”? Pentru că presa a vehiculat acest termen foarte, foarte după ureche.

Traian Băsescu : Deci, flota poate fi privită într-un context. Eu, spre exemplu, n-aș spune despre toată flota României că este de importanță strategică. Vă mărturisesc că nu dau mare lucru din punct de vedere al dependenței României, pe cargouri, sunt nave care pot fi ușor substituite cu alte categorii de nave. Dar când îți pui problema funcționării siderurgiei, petrochimiei, RENEL-ului, cu efectele deosebite pe care nefuncționarea acestor sectoare din economie le-ar avea, este clar că transportul de materii prime pentru aceste sectoare nu poți să-l consideri o flotă neesențială, este o flotă care trebuie să știi că în orice moment poți s-o pui la dispoziția propriei tale industrii. Spre exemplu, situația din Balcani nu e foarte clară, nu sunt un prăpăstios să spun: mâine o să avem război, dar nici un stat când vorbește de siguranța lui națională, nu poate să pună zero la riscul de conflict într-o zonă cum sunt, Balcanii, sau când îl aveam pe năbădăiosul Lebed în frontiera de Est, la 60 km., și când spunea că lui îi trebuie șase ore să ajungă la București, dar un iresponsabil preda pachetul de acțiuni majoritar al flotei unui partener străin pentru că eu vă dau următoarea situație: spre exemplu, noi am închiriat 39 de nave, de mare tonaj pe termene medii și lungi până la 5 ani în contracte cu parteneri străini ca să ne putem plăti creditele de retehnologizare. Dar în toate aceste contracte este clauza de rechiziționare. Deci în orice moment România poate dispune de această flotă aflată în momentul de față în niște contracte comerciale, ea și-o poate pune la dispoziție sau dacă nu utilizează clauza de rechiziționare și este pur și simplu o decizie a mea, vreau eu să-mi vând toate navele în fața portului Constanța - mă uit la ele -o fi vreun politician care îi dă prin cap chestia asta, n-are de făcut decât un singur lucru, să vorbească cu Mugur Isărescu să elibereze din rezerva de stat creditele care mai sunt neplătite la bănci si să-si aducă flota în fată. Pentru că este singura condiție care trebuie îndeplinită la retragerea navelor din aceste contracte. Lăsând partea distractivă - asta o spun pentru politicienii care spun: dar vreau s-o văd. Vorbește cu Isărescu să-ți dea 70 milioane dolari cât mai sunt credite scadente pentru 39 de nave și poți s-o vezi, dacă vrei. Dar problema esențială este că România trebuie să știe că oricând poate să-și aducă propria flotă să-i aducă minereuri și țiței. Asta mi se pare esențial în conjunctura actuală. ... controlul de proprietate al acestei flote. Și v-o spun cu mâna pe inimă că n-am cedat proprietatea nici unei nave aflate în contract. Toate sunt proprietatea companiilor românești. Eu mă tem acum de procesul de privatizare. Am văzut Petromin-ul pus pe listă acolo, știu facilitățile pe care le dă F.P.S.-ul celor care cumpără diferența de la 30% cu niște credite cu 20% pe 10 ani, mă tem că o să ne apară iar niște Taheri care să roiască puțin în jurul flotei și n-aș pierde ocazia să fac un anunț public pe tema aceasta. O atenționare publică a factorilor politici.

Octavian Andronic : Spuneți-mi ceva: este evident că în această chestiune ați avut și aveți o poziție partizană. De ce credeți, care sunt elementele care definesc faptul că contractul cu Alaouzos a fost un contract bun, iar contractul cu Katunis a fost unul rău ?

Traian Băsescu : Pentru că contractul cu Alaouzos vizează un grup de șapte nave care erau legate, deci în momentul în care noi le-am băgat în contract nu aveam bani să le punem în funcțiune. Deci nave care generau pierderi. Și e vorba de un segment foarte mic, de un grup de șapte nave. Pe când contractul Forum-Petromin viza toate cele 80 de nave de mare capacitate ale Petromin-ului și viza cedareaa 51% din pachetul de acțiuni al Petromin-ului, deci, practic, viza cedarea majorității proprietății.

Octavian Andronic : Dar Katunis, ar fi venit, după câte am înțeles, atunci cu o depunere cash de vreo 250 milioane dolari.

Traian Băsescu : Cred că faceți o mare eroare. Și se poate verifica în Banca Ion Tiriac, Katunis a depus 25 milioane dolari, dar la cererea instanței Banca Tiriac nu a putut proba că acei bani existau depuși în bancă. Ori, 25 milioane dolari, și eu am contractul aici – îl putem vedea și după emisiune - iar restul de bani până la 600 milioane dolari trebuia să-i dea într-o perioadă de opt ani. Acești bani vin din însăși exploatarea navelor. El având 51%, cum adică dau 25 milioane dolari astăzi și preiau în proprietate 51% dintr-o flotă care valorează 1,2 miliarde dolari, nu-i posibil. Adică a fost o antiafacere cea propusă și după mine face parte din categoriile de mari naivități ale ministrului Teodoru, nu spun altfel.

Octavian Andronic : Și ale premierului Văcăroiu. Pentru că amândoi au fost partizani ale acestui lucru, la momentul respectiv.

Traian Băsescu : Și ale premierului Văcăroiu. Eu am convingerea că premierul Văcăroiu a susținut mai mult punctul de vedere al prietenului său, Teodoru. A crezut mai mult în dânsul. Dar oricum a făcut-o public și e responsabilitatea dânsului. Cum la fel e cunoscut faptul că la aceste negocieri nu a lipsit nici dl. ministru Novac, care stăzi este ministrul Transporturilor. Și v-aș aduce aminte că motivația marelui contract Forum-Petromin era: trebuie s-o facem pentru că e falimentar Petromin-ul!
Octavian Andromic : Apropo, cum a evoluat situația Petromin-ului după toate aceste scandaluri ?

Traian Băsescu : Perioada 1991-1992 a fost o perioadă de investiții. În care s-au băgat în flotă circa 200 milioane dolari. Din 1992 navele au început să funcționeze, să aducă bani. Și iată că bilanțul pe 1995, nu spun pe vorbe este bilanțul luat de la Direcția Finanțelor Publice arată că Petromin-ul în afară de faptul că a rambursat circa 60 milioane dolari din credite, a obținut și un beneficiu de 9,5 miliarde lei. E, vă rog să-mi spuneți: justificarea contractului Forum-Petromin- era că-i falimentar Petromin-ul... iată, nu s-a făcut și proba că acele contracte au adus Petromin în situația profitabilă o avem aici. Mai mult decât atât, mie îmi pare rău că s-a întrerupt procesul de finanțare datorită lipsei de credibilitate care a apărut odată cu vâlva Forum-Petromin. Petromin-ul mai are acum rezerve de finanțare de circa 400 milioane dolari prin ipotecarea propriilor nave.

Octavian Andronic : Ce înseamnă rezerva de finanțare ?

Traian Băsescu : Asta înseamnă că nu sunt acoperite de credite 50% din valoarea navelor, deci nave libere de orice obligație, ori se face o mare greșeală că nu se iau credite în baza acestor nave care nu au nici o obligație financiară pe ele si cu ele să se plaseze comenzi de nave noi. Flota Petromin îmbătrânește, ea va dispare, dar nu dispare așa cum proorocesc nepricepuții, vedeți în Raportul Vonica, la un moment dat se scapă o idee, aceste nave sunt periclitate, fie sunt pierdute. lată că suntem în 1995, din 1991 nici o navă n-a fost pusă în situația de a fi vândută de bănci. Dimpotrivă, navele și-au rambursat relaxat toate creditele, nu există nici o navă în întârziere de rambursare de credit, fără nici o problemă au fost niște contracte făcute bine, fără să spun că nu există erori, poate unele contracte se puteau negocia mai bine.

Octavian Andronic : Este un aspect aici. În această corupție fără corupți, care ne caracterizează, se părea că scandalul flotei era singurul care dădea o certitudine si niste vinovați. Ei au fost cei cinci directori ai Petromin-ului. Ce s-a mai întâmplat cu ei ?

Traian Băsescu : Deci, acești oameni sunt liberi astăzi. Au fost aduși la bară foarte mulți martori ai acuzării. Toți au depus depoziții favorabile lor, arătând că nu există pierderi, că societatea Minerva este profitabilă și chiar din acest nou contract, pe care vi l-am arătat în fază inițială de prelungire a
colaborării cu Minerva, rezultă că Petromin a încasat numai pe partea de
management jumătatea care-i revenea, de 5,4 milioane dolari pe 1994. Mai mult decât atât, si acesta este un document zguduitor căruia v-aș ruga să-mi permiteți câteva fragmente să vă citesc din el, este depoziția juristei care a fost chemată în instanță în procesul celor cinci directori, a fost chemată ca martor al acuzării și depoziția e semnată de juristă și de grefiera Tribunalului. lată ce spune la un moment dat în declarația sa: "Cu câtva timp înainte de arestarea inculpaților am fost la Poliție la cererea conducerii Petromin unde mi s-a spus că va trebui să depun o plângere penală. Deci poliția îi spune conducerii Petromin că trebuie să depună o plângere penală împotriva persoanelor implicate în contractul Minerva pentru mai multe infracțiuni pe care le-am notat. Am revenit la unitate și am comunicat domnului director Caraianu care mi-a spus să întocmesc plângerea, ceea ce am și făcut. La poliție am discutat cu un polițist de ia București pe baza Raportului Comisiei de Anchetă a primului-ministru, e vorba de Raportul Honcescu, am întocmit plângerea penală după care am depus-o la Poliție. Și spune în continuare jurista: și eu eram în dubiu asupra existenței infracțiunilor! în final spune: din câte cunosc activitatea companiei se derulează normal. E vorba de compania Minerva. Compania Petromin nu a suferit repercusiuni după încheierea contractului, lată, o astfel de depoziție este, după părerea mea, ar fi trebuit ca la ora aceasta, cei care i-au trimis în arest pe cei cinci directori să fie ei în locul lor. De aceea, eu tot proorocesc vreo câtorva personalități că le rezerv un anume spațiu pe la Poarta Albă și ei se supără.

Octavian Andronic : Nu este o proorocire deloc roză, deloc simpatică. Evident, discuția noastră ar putea continua însă timpul afectat emisiunii s-a scurs. Mărturisesc însă că cel puțin din problemele discutate, acest caz, al celor cinci directori, ar merita să fie reluat. Și, cu permisiunea dvs. o să vă invităm într-o emisiune viitoare ...

Traian Băsescu : Domnule Andronic, în primul rând vă mulțumesc dvs. și postului Antenei 1 că este prima dată când am posibilitatea să vorbesc pe larg despre aceste ...



2007 ©  Ziarul personal
http://www.zp.ro/