Punctul pe Y / joi 28 august 2003 Nr: 1033

Sezonul de transferuri la TV

Politica si, mai nou, televiziunea au imprumutat cate ceva din spectacolul cel mai la moda: fotbalul. Tot mai des, ceea ce se intampla in lumea politicii si in lumea televiziunii tinde sa semene ca doua picaturi de apa cu ceea ce e in fotbal. La cate un talk-show politic, Basescu capata ceva din Gigi Becali, iar Stolojan ceva din Dinu. Mitica Dragomir seamana cu Agathon, iar Cozmanca cu Stefan, ca sa nu mai vorbim despre faptul ca insusi Adrian Nastase imprumuta, cateodata, ceva din personalitatea lui Mircea Sandu... In televiziune comparatia se potriveste mai ales in privinta miscarilor care se fac intre echipe, in afara campionatului. Posturile insele au ceva din personalitatea echipelor: PRO TV cam seamana cu un Dinamo, in deriva dupa ani lungi de dominatie; Antena 1 - cu Steaua, cu schimbari dese si profunde in echipa manageriala; PRIMA TV cu un Rapid, cu multi sustinatori dar putine resurse; nu mai vorbesc de TVR, care pare sa fie o combinatie de NAÞIONAL cu nu mai stiu care alte protagoniste ale Ligii. Intre acestea se produc, la inceperea sezonului, ample miscari de trupe. 'Jucatori' cu bursa mai mica sau mai mare, se misca dintr-o parte in alta, incingand spiritele si discutiile din Cismigiu sau de la Procesul/Recursul etapei din minutul 91. Pleaca Mandruta, centru de atac la Observator, de la Stiri; Cosarca, fundasul-maturator de la Antena 1 se duce cu tot cu bagaje la nou-nepromovatul inca din prima divizie NAÞIONAL TV; celebrul cuplu de interi-ratacitori, Badea si Oreste, nici nu mai sti pe unde se afla in clipa de fata; stranierul Cabral a obtinut o bursa mai buna la PRO TV, dupa ce cei de la PRIMA l-au promovat in prima echipa. Invalmaseala e atat de mare, incat microbistul TV nu mai stie la ce se uita: emisiunea asta cu Mandruta e 'Profetiile' sau Observatorul? Dar Cosarca, de ce nu se mai arata la mustata? Berecleanca si Tabara cand intra in joc si unde? Economia de piata isi spune cuvantul si, la fel ca in fotbalul romanesc, televiziunile romanesti, in criza de personalitate, mizeaza pe show-ul din afara terenului sau din spatele ecranului, pentru a-si mentine audienta sifonata de caldura si de lipsa de fantezie.