Punctul pe Y / joi 08 iulie 2010 Nr: 3075

Brandul de ministru

Dupa toate bazaconiile care au fost puse in miscare pana acum pe bani gre, a venit randul unei noi relansari a 'brandului de tara'. Autor - bineinteles ministrul si al Turismului, dna Elena Udrea.

Ziele trecute, pe cand sinistratii isi plangeau neamurile si casele luate de ape, doamna Udrea introducea o nota de diversivitate in demersurile guvernamentale, adastand pe la Satul Mare, impodobita in straie osenesti si lansand un nou brand de tara pentru Romania. Din ratiuni care-mi scapa, acesta se innoieste in fiecare an si nu vreau sa ma gandesc ca motivul ar consta in plata drepturilor celor care-si muncesc creierul sa-l imagineze. Pana la urma, cred ca adevaratul brand de tara care se impune practic in acest fel, ar putea fi: Þara schimbarii! O tara in care totul se schimba, de la o zi la alta: compozitia Parlamentului prin dezertari dintr-un partid si inscrieri in altul; conducerea deconcentratelor (unde si acum functioneaza concomitent cate trei directori), peisajul - pe unde trec apele naravase scurse de pe versanti despaduriti prin retrocedari sau furturi sadea; compozitia scociala - prin plecarea omului care nu mai gaseste de lucru, la munca in strainatate, si intoarceare romilor si infractorilor de pe unde s-au oplosit in ultimii ani. Sau, pur si simplu, a legislatiei care da agentilor economici prilejul sa afle ce le-a mai trecut, peste noapte, prin cap, celor de la fisc.

Este o mai veche obsesie a guvernantilor nostri ca Romania ar fi un soi de paradis neinscris pe harti si ca trebuie sa-i momeasca pe amatorii de pitoresc si de distractii prin fel de fel de actiuni festive, menite sa le deschida ochii. Dar, de fapt, turistii straini nu vin in Romania pentru ca n-au de ce: peisaje frumoase gasesc oriunde, conditii mai bune de cazare si de transport - mai peste tot, optiuni de petrecere a timpului liber - ioc! Peste toate troneaza preturi care n-au nicio legatura cu realitatea economica si o buimaceala totala ce face din incoerenta principala directie de actiune. Este al treilea an in care doamna Udrea danseaza 'Perinita' pe la targuri, calareste calul sau bicicleta, isi baga picioarele in apa marii sau canta laolalta cu cine se nimereste pe la evenimente si toate aste nu duc la nimic. Ba, culmea, ahtiati dupa turisti straini ne trezim ca-i pierdem si pe ai nostri, care n-au nevoie de strategii sau branduri atractive pentru a se convinge ca bulgarii stiu sa faca turism mai bine decat noi.

Cred, pana la urma, ca principala piedica in cale propasirii turismului romanesc o reprezinta chiar acest fantomatic brand de tara (Romania a devenit atat de complexa ca nu mai poate fi definita) si - cu scuzele de rigoare, - chiar doamna Udrea, cu stradania sa sterila si ieftin populista.

P.S.
Poate ca ar fi mai de succes promovarea unor programe de timpul: 'Pe urmele inundatilor: dezastru si teroare!'; 'Muntii golasi ai Romaniei si hotii de lemne'; 'Raliul gropilor din drumurile nationale'; 'Cu vagonul de dormit de la Bucuresti la Brasov' sau 'Misterele Bucurestiului: centrul istoric si pericolele din subsoluri'...