Punctul pe Y / marți 07 decembrie 1999 Nr:

Masina Anului

Vinerea trecuta, la Romexpo, in eleganta sala Titulescu a avut loc festivitatea de deschidere a celei de a doua editii a competitiei dotate cu trofeul „Masina Anului'. Organizata de catre Asociatia Presei Automobilistice din Romania, competitia a avut in vedere nu atat calitatile intrinseci ale modelelor puse in vanzare pe piata romaneasca de catre dealerii marilor firme, cat adaptabilitatea acestora la exigentele acestei piete - prin pret, fiabilitate, asistenta tehnica. La prima vedere, „plaja' din care au avut de ales cei 13 membri ai juriului, printre care m-am numarat, parea destul de eterogena: vehicule luxoase, precum ROVER 75, mono-volume multifunctionale, ca OPEL ZAFIRA, „4x4” ca Honda HRV sau masinute de „buzunar', gen TOYOTA YARIS.

Dar, dupa cum realitatea pietei o arata, desi segmentele nu sunt toate bine configurate, pentru fiecare model exista o tinta. Este, de altfel, ceea ce a si relevat, in scurtul sau discurs, invitatul de onoare al festivitatii, ziaristul britanic Roy Hutton: ideea de competitie implica pluralismul optiunilor! Or, iata ca, pe o piata automobilistica practic inexistenta (cea mai mare performanta a unei reprezentante este de a vinde o mie de autovehicule intr-un an - cum a reusit PORSCHE ROMÂNIA), s-au creat deja premisele selectiei si ale ierarhiilor, ceea ce face ca domeniul sa-si aproprie o serie de criterii si reguli absolut necesare pentru o evolutie corecta.

Testele efectuate cu sapte modele dintre cele inscrise in competitie au dat castig de cauza modelului FIAT PUNTO. Ziaristii au apreciat alura moderna, noutatile tehnice, consumul rezonabil si pretul accesibil ale acestei marci prin care concernul de la Torino si-a aniversat, anul acesta, secolul de existenta. Pe locul doi s-a clasat OPEL ZAFIRA, iar pe al treilea - marea noutate a grupului VW: Skoda Fabia, cea care promite sa fie cel mai serios competitor al modelelor existente de mic litraj. Chiar daca industria producatoare romaneasca trece prin transformari dureroase, chiar daca reprezentantele se plang de scaderea vanzarilor, lumea automobilului romanesc a avut macar acest prilej de satisfactie: avem o Masina a Anului. Asteptam si... anul masinii.