Punctul pe Y / joi 12 februarie 2009 Nr: 2428

Berceanu a inaugurat drumul spre nicaieri!

Nerabdator sa aiba si el o realizare in noul mandat, ministrul Berceanu a inaugurat cursa de Otopeni. Gestul a avut insa si o conotatie polemica: in disputa (politica) legata de accesul din oras spre principalul aeroport al tarii, fostii guvernanti au dat prioritate unui proiect prin care acesta ar fi fost conectat printr-un traseu mixt, subteran si suprateran, ale carui costuri se ridicau la foarte multe milioane de euro si ar fi durat cativa ani. Cat au fost in Opozitie, democratii au insistat ca exista o solutie mai rapida si mai ieftina: pe calea ferata. Oricum, linia exista si ea mergea pana apropape de aeroport, fiind necesara doar o legatura suplimentara.

Ei bine, Berceanu n-a mai dorit sa lungeasca asteptarea si a dat drumul la tren pe traseul existent. Cursa pleaca din Gara de Nord si ajunge... nicaieri! Adica pe un camp din Balotesti. Cei care reusesc sa coboare din tren, dat fiind ca linia e pe un taluz destul de inalt, ar trebui sa se urce apoi intr-un autobuz, care sa-i duca pana la terminalul de plecari. Evident, aceasta trasbordare va trebui facuta tragand de bagaje si carandu-le pana la autobuz, pentru a le descarca apoi odata ajuns la aeroport.

Este o solutie suta la suta romaneasca, iar dl Berceanu ar trebui sa primeasca o distinctie care sa-l fixeze pe tabloul de onoare al lucrului facut de mantuiala. Al lucrului neterminat sau prost gandit! Este o veritabila strategie in care am devenit maestri. Noi suntem cei care facem autostrazi de niciunde pana niciunde, realizam pasaje de nivel unde nu e nevoie de ele, asfaltam unde trebuie spart pentru a se posta retelele uitate si asa mai departe.

Realizarea ministrului Berceanu este cu atat mai notabila cu cat ea anuleaza orice idee de utilitate: sa dai 6 lei ca sa tragi ca disperatul de bagaje, schimband de doua ori mijlocul de transport - trebuie sa fii handicapat sau masochist! Faci pe dracul in patru sa ai milionul pentru taxiurile lui Mitrea, sau renunti si stai acasa! Ma intreb deja cine vor fi beneficiarii proiectului si cat de profitabil va fi el... (oricum, ministrul nu s-a hazardat sa faca pronosticuri in legatura cu programul sau durata cursei).

La urma urmelor, exista o deplina concordanta in ceea ce fac ministrii pentru binele nostru. Problema aeroportului si a transportului catre si dinspre e una cronicizata. Inainte de economia de piata, la aeroport mergeau autobuzele TAROM-ului. Nu zbura prea multa lume si cateva curse pe zi erau de ajuns. Dupa aceea, cand lumea a inceput sa calatoreasca liber, Otopeniul a devenit prada mafiei taximetristilor. Aceasta a fost lichidata cu greu, de o alta mafie - cea a companiei care a castigat o licitatie cu dedicatie, fiind singura care avusese „prevederea” sa achizitioneze exact acele masini care erau prezente in caietul de sarcini.

In prezent, ei sunt singurii care au dreptul sa-ti ia milionul pentru o cursa. Si au mari sanse sa ti-l ia si de acum incolo, pentru ca intre metroul lui Orban si trenul lui Berceanu nu e nici o deosebire: amandoua sunt la fel de fanteziste si nepractice. Amandoua sunt, insa, bune pentru momente festive, de dat la televizor.