Punctul pe Y / vineri 17 iunie 2005 Nr: 1601

Drumul spre independenta

In conditiile in care framantarile din lumea presei decanteaza tot mai limpede cine este 'pentru', cine este 'contra' si chiar cine se abtine, demersurile pentru fixarea televiziunii si radioului public in tiparul existent devin tot mai concrete. Dupa respingerea rapoartelor de activitate ale celor doua institutii de catre comisiile de specialitate ale Parlamentului, plenului neramanandu-i decat formalitatea validarii, a inceput frontal concurenta pentru noile candidaturi. Partidele isi verifica fidelii, ii reordoneaza si asteapta sa-i arunce in lupta politica din interiorul consiliilor de administratie. Pentru noii sefi ai celor doua institutii, Executivul mai cugeta, sfasiat intre dorinta de a pune un jurnalist fidel sau un manager tentat de tendinte de independenta. Functioneaza 'modelul Nicolau', care a venit din cabinetul lui Adrian Nastase si a sfarsit prin a fi repudiat chiar de catre membrii partidului acestuia. Daca dorinta dlui Tariceanu era una sincera, n-avea decat sa-l lase pe Nicolau in continuare, caci acesta a stiut cum sa faca din TVR un jucator redutabil pe piata mass-media. Dl Tariceanu doreste insa, deocamdata in sinea sa, sa impace capra fidelitatii cu varza eficientei, ceea ce pare destul de greu. Tuturor acestor manevre le pune capac chiar presedintele Basescu, care regreta ca schimbarile din cele doua institutii se fac cu un an mai devreme decat ar fi trebuit, introducand o noua sursa de tensiuni in disputele publice pe marginea acestui subiect. In stilu-i nonconformist, presedintele da impresia ca n-ar fi avut nimic impotriva sa coabiteze cu un Nicolau 'in formol' si cu un Seuleanu, marcat de stampila 'Nastase' inca un an. Spre regretul sau, lucrurile se precipita si vom avea, din nou, doua institutii care, pe drumul independentei editoriale se impiedica sistematic de necesitatea pe care o resimt toate guvernarile de a-si asigura un spate mediatic printr-un program prietenos. Dincolo de prietenii de circumstanta, care-si ofera servicii pentru perioade mai scurte sau mai lungi de timp, in functie de evenimente si de sondaje.