Premierul desemnat Negoiță și-a făcut cunoscute opțiunile. Nu a trebuit să trudească prea tare. Ceea ce a rezultat a fost preparat după o formulă originală: 50% din Guvernul Boc, plus 30% din Guvernul Croitoru și o contribuție personală de 20%. Sau pe aproape. Înclin să cred că de numirea lui Gabriel Oprea se face răspunzător direct președintele Băsescu, cel care i-a pus pe umeri ultimele două stele de general. Mă surprinde doar absența lui Puiu Iordănescu, celălalt general rebel, care ar fi fost potrivit la Sport și Tineret. Dar ministerul nu mai există, nici în formula Negoiță, după cum nu supraviețuiesc nici IMM-urile și Comunicațiile sau Turismul. Aici se pare că a triumfat gândirea lui Croitoru, care a redus numărul portofoliilor la 14, față de cele 18 din etapa mezalianței cu PSD-ul. Și ca să nu iasă vorbe, din cele patru ministere dezafectate, doar unul aparținuse PSD-ului, celelalte reveniseră prin algoritm PDL-ului.
Ce șanse are noul guvern, deja remaniat parțial? Dacă-i întrebi pe șefii partidelor din Opoziție, nici una. Antonescu și Geoană n-au considerat necesar nici să schimbe două vorbe cu Negoiță (la capitolul ăsta dovedindu-se mai puțin democrați decât președintele, care măcar îi chemase la consultări, demonstrând că este dispus să negocieze, chiar dacă hotărârea sa fusese deja luată). Marko Bela, mai politicos, a stat de vorbă, cum a stat dealtfel și cu Croitoru, dar asta nu înseamnă nimic. Privită dinspre partea „vătămată” de moțiune, problema pare să arate nițel diferit: speranțele trecerii guvernului se bazează pe fenomenul de coagulare a nucleului de „independenți” din jurul lui Oprea, care are deja vreo 20 de voturi. Cu încă pe atâtea și cu ceva minorități, s-ar putea ajunge la numărul necesar. Dar astea sunt simple speculații și cred că însuși președintele Băsescu ar putea fi afectat într-un fel de decizie, care nu intră în prevederile scenariului pe care l-a pus la punct cu echipa sa. Și care spune că Guvernul Boc 2, cu superminiștrii săi, rămâne în funcțiune până la alegeri. Cam asta pare să fie ideea dominantă în ambele tabere: ce să ne mai complicăm cu compromisuri! Așteptăm până de Moș Nicolae, să vedem ce ne pune președintele în cizmulițe. Și atunci acționăm în consecință: ori dizolvăm Parlamentul, ori cabinetul provizoriu și mergem mai departe.
Așadar, premierul desemnat Negoiță are toate șansele să devină un premier resemnat. Care și-a încercat norocul, dar n-a avut prea mult. Și care se va întoarce la uneltele sale din primăria de Sector. Unde aranjamentele se fac mult mai simplu.