La prima vedere ar putea fi considerat un fapt minor (o simplă întâmplare nu vreau să spun "accident"), sâmbătă, vreo 150 de turiști care au avut șansa să petreacă o săptămână în decorul fastuos al Insulelor Canare, din Oceanul Atlantic, s-au îmbarcat în cursa Charter a TAROM, care a decolat pe aeroportul din sudul insulei Tenerife, conform orarului, la 12.45. Erau cu toții pregătiți pentru zborul de peste 6 ore care desparte canarele de București.
Fiind vorba despre o cursă pe distanță relativ mare, era prevăzută ca și la ducere, o escaladă de realimentare și de schimbare a echipajului la Barcelona. Ajunsi după un zbor de peste 3 ore la Barcelona, pasagerii au fost informați de către echipaj că escalada va dura 50 de minute și că vor fi nevoiți să petreacă acest răgaz în avion, pe scaune. O perspectivă - să recunoaștem - nu foarte plăcută, după cele 3 ore parcurse deja și celelalte 3 care urmau, dar asta era situația și aranjamentul făcut de companie cu administrația aeroportului. Numai că cele 50 de minute au trecut și nu se dădea niciun semn că s-ar face pregătiri pentru decolare. După 80 de minute petrecute în atmosfera tot mai încinsă a cabinei lipsite de ventilație, ( aceasta se face doar când pornesc motoarele) o stewardesă ( pardon, asistentă de bord) a cerut scuze pentru întârziere dând vina pe serviciul de handling al aeroportului! Scuze cel puțin trase de păr dat fiind că handling-ul nu avea nicio treabă în situația în care nu se îmbarca și nu se debarca nimic altceva decât echipajul. Câțiva pasageri mai băgăreți au reușit însă să descopere că întârzierea se datora... absenței echipajului de schimb, care nu reușise (sau uitase!?) să ajungă la timp la aeroport!
Abia după 100 de minute (dublul timpului de aștepare programat) și-a făcut apariția gâfâind comandantul Gherghina însoțit de echipajul său, care fără a mai pierde timpul cu explicații a purces să decoleze spre destinație.
Poate că aș fi trecut peste această întâmplare - neplăcuta - e drept dacă nu mi-ar fi căzut sub ochi chiar atunci articolul de pe prima pagină al revistei de bord "Insights" în care, sub fotografia juvenilei directoare a TAROM, doamna (sau domnișoara ) Ruxandra Brutaru (nume predestinat pentru șefia companiei) spunea negru pe alb: "Am ocupat anul trecut locul 1 la punctualitatea decolărilor cu o rată de 89,3% în rândul celor 30 de operatori ai Asociației Companiilor Aeriene Europene (AEA) și ne-am propus ca și la finalul anului 2009 să ne menținem fermi poziția de lideri la acest capitol".
Eu vă doresc asta din toată inima doamnă (domnișoară Brutaru), dar nu știu ce are cu dumneavoastră comandantul Gherghina. Poate reușiți să aflați ...