În timp ce la București, Camera de Comerț a municipiului este ținta unui asalt concertat din partea unor forțe care par să-și fi făcut un ideal din distrugerea sistemului cameral, repus în funcțiune cu nu puține eforturi după 50 de ani de absență, la Suceava, timp de trei zile, a avut loc o veritabilă demonstrație a ceea ce înseamnă, pentru mediul economic și comercial, un târg promoțional adecvat realităților locului și momentului. Despre povestea de la București, mai pe larg, cu un alt prilej. Deocamdată consemnez doar faptul că o grupare cu certe conotații infracționale (liderul său a făcut deja cunoștință cu pușcăria , deși se erijează în om al legii, având pe rol și un dosar în care este acuzat de a fi luat cu asalt, cu sprijinul unei grupări paramilitare, sediul Camerei de Comerț a României) sprijinită de la cel mai înalt nivel al Executivului pe bază de relații de partid și de rudenie, încearcă să demoleze instituția pe care n-a putut să pună mâna altfel, „jumulind-o” treptat de patrimoniu. Actorul principal este acum un ministru care centreză acte normative la care tot el sare la cap în calitate de președinte al unei camere de comerț județene, promovând decizii ale Executivului vizavi de o organizație neguvernamentală. La Suceava a avut loc, la finele săptămânii trecute, prima ediție a Târgului de Turism al Bucovinei, eveniment central al unei suite de manifestări care celebrează „Anul Bucovina”. Modernul Centru Economic „Bucovina”, dat recent în folosință, a fost gazda a peste o sută de agenți economici din zonă care și-au prezentat oferta. Alături de Delta Dunării, Bucovina este un brand major pentru turismul românesc. Puține alte zone beneficiază de o natură atât de diversă și de spectaculoasă, de oameni pricepuți și cu spirit gospodăresc. Turismul rural, agroturismul, a explodat pur și simplu în ultimii ani și zone ca Moldovița sau Gura Humorului concurează de la egal la egal cu ceea ce se află, comparabil, prin Austria sau Germania. Hotelurile cu grad înalt de confort, cu piscină și centre spa sunt aici mai numeroase ca în oricare altă zonă. Un imbold serios a primit și amenajarea de zone de agrment și de sporturi de iarnă, câteva compexe de acest fel fiind deja în lucru. Toate acestea au putut fi văzute și aflate la Târg, unde așteptările organizatorilor au fost substanțial depășite. Că Târgul a fost un succes, că „Anul Bucovina” va fi și el un succes, este fără dubii, iar meritul revine excelentei colaborări și coordonări a autorităților locali cu agenții locale și cu Camera de Comerț, principalul actor. Dar, în același timp, succesul n-ar fi fost posibil fără asistența și sprijinul direct primite din partea marelui specialist în domeniu – ROMEXPO, dealtfel inițiator al acestui proiect, prin președintele George Cojocaru. Cel care a creat și dotat la standarde internaționale însăși Camera de Comerț a României, pe care acum feluriți trepăduși lacomi se chinuie să o demoleze… |