Ziarul personal Octavian Andronic
27 Iun 2017 - 10:16
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 
Expo ANDO XXXX (15 martie 2016)

 



Arhiva foto 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

''Trebuie să se termine odată cu aceste mizerii și Șantajuri!''

-- Marian Vanghelie, primarul Sectorului 5

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

vineri 15 iulie 2011 Nr: 3323

Rent a chopper!*

de Octavian Andronic

Dacă ar fi să ne luăm după explicațiile încâlcite pe care le-a dat la televizor, episodul cu elicopterul de la Brașov al premierului Boc s-a petrecut cam așa: după ce și-a terminat treburile și și-a recuperat fata și nepotul de la neamuri, primul-ministru l-a chemat pe șeful pazei sale și i-a spus: „Măi, nea Cutare. Vreau să-i iau pe ăștia mici cu mine la București. Dar insist să respectăm legalitatea. Așa că vezi tu ce trebuie făcut din punctul ăsta de vedere, ca să nu avem probleme cu cârcotașii de la presă!” Nea Cutare s-a interesat și a venit cu răspunsul: „Domnule prim-ministru, facem în felul următor: contabilitatea de la SRI o să vă taie chitanță pentru transportul a două persoane – că au dreptul să facă și astfel de servicii publice. O să coste cam mult -  vreo 2000 de lei – dar e fără TVA, că ăștia nu sunt plătitori. Și e OK!”.

Zis și făcut. Contabilii au tăiat chitanța, premierul a scos banii din buzunar – că tocmai luase leafa – și micuții au putut fi îmbarcați în cel mai legal mod cu putință.

Cum s-au întâmplat lucrurile în realitate? Puțin diferit. Premierul și-a îmbarcat rudele fără prea multe vorbe – nimeni nu a avut ceva de obiectat – doar că la aterizarea la București s-au trezit cu o echipă a televiziunii la locul de debarcare. Șeful pazei a cam sfeclit-o și i-a spus premierului: „Ăștia ne fac ca la Nufărul dacă filmează și copiii. Cum facem, dom’ premier?” Boc a stat puțin pe gânduri (i-a trecut prin minte să-i ascundă pe ăia micii prin bagaje, sau să-i lase la elicopter până pleacă presa) și a hotărât: „Respectăm legea! Și, până să apară primele imagini pe micile ecrane s-a declanșat o goană nebună: un echipaj a fugit la SRI, unde ofițerul de serviciu l-a adus de acasă pe contabil, acesta a tăiat chitanțele, echipajul a gonit înapoi la Guvern și i-a dat premierului documentul pe care acesta l-a fluturat apoi pe la nasul jurnaliștilor puși să-l toace mărunt pe tema cheltuirii banului public.

Toată această comedie ar fi putut fi evitată dacă cei implicați ar fi avut un dram de judecată lucidă. Care a fost marele abuz al premierului? Că și-a luat copilul cu el? Un om atât de prins cu treburile publice mai face și chestii din astea. E om, și nu e o gaură în cer. Nu-și duce în fiecare zi odraslele la școală cu elicopterul. Nu-i ține cu el la serviciu, cum făcea un fost director de la SIE. A fost o întâmplare, pe care ar fi trebuit să și-o asume cu demnitate, fără să mai scoată din buzunar un sfert de leafă de premier pentru o croazieră care, cu un elicopter privat, n-ar fi costat nici jumătate. Chiar încep să cred că abuzul a fost făcut tocmai prin montarea acestei acoperiri legale, care mă duce cu gândul că se procedează curent în acest fel. Cât despre presa care se agață de toate mărunțișurile – asta este treaba ei. Să facă din țânțar armăsar. Și viceversa. Cu riscul de a fi judecată și sancționată. La audiență.   
__________________
* Închiriază un elicopter

Post Scriptum. O persoana care se mai pricepe la lucrurile astea mi-a facut urmatoarele precizari: aeronavele de stat (militare, ale Politiei, Vamii, etc) nu sunt inmatriculate civil, deci nu pot efectua zboruri comerciale.Un zbor comercial implica asigurarea pasagerilor, ceea ce nu se intampla la zborurile militare.Aeronavele de stat pot transporta persoane din afara institutiei de care apartin numai in regim de urgenta - inclusiv transportul demnitarilor si a insotitorilor acestora ( inclusiv neveste sau copii). Ministerul de Interne anunta in fiecare an intentia de a face si zboruri comerciale, dar renunta de fiecare data, pentru ca inmatricularea comerciala este prohibitiva  din punct de vedere financiar.

In cazul de fata ar fi interesant sa aflam de la SRI cum s-a facut calculul per pasager al chitantei eliberate premierului, dar mai ales cum s-a emis o chitanta in absenta unui contract.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie