Ziarul personal Octavian Andronic
06 Dec 2019 - 18:40
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Arhiva foto 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

Nu umblăm cu fofârlica. Vom lua și de colo și de colo.

-- Mircea Geoană, despre contractele cu AIRBUS și BOEING

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

vineri 19 ianuarie 2001 Nr: 218

Piciorul în prag

de Octavian Andronic

Vorbea dl Mitrea, noul ministru al transporturilor, într-o emisiune de televiziune, despre ce se mai fură la români: pe raza rețelelor CFR se fură cablul de cupru, dispozitive de frânare din aliaje speciale, instalații de semnalizare ba - cum s-a întâmplat nu demult - chiar și bucăți de șina de pe trasee curente! În istoria de peste un veac și jumătate a căilor ferate românești, așa ceva nu s-a întâmplat nici măcar în vremuri de război sau de alte restriști. Ce se întâmplă? Au înnnebunit românii? Sunt disperarea și sărăcia atât de mari încât să-i facă să fure tot ce le iese în cale? Nu cred că este vorba despre asta. Au fost perioade de sărăcie și disperare mai mari și nimeni nu s-a atins de semnalizatoare. Calea Ferata, considerată un fel de armată, s-a bucurat întotdeauna de respectul românilor care au știut că ea răspunde unor nevoi fundamentale de care nu te poți lipsi. Ce se întâmpla astăzi are doua cauze: disoluția aproape totală a autorității statului și profunda criză morală a individului, familiei și societății. Că individul fură e una; alta e ca ceferistul asistă imperturbabil la acest furt care-i anulează practic șansa de a avea de lucru; cum alta e și că polițistul nu-și bate capul cu hoții (că nu dau nimănui în cap!) sau că procurorul le dă drumul (și-așa sunt pușcăriile pline). Nu disperarea, ci crearea perversă de circuite economice subterane stă la baza fenomenului; dacă la capătul liniei n-ar fi diversele firme care cumpără liniștite cablurile și aliajele furate, le topesc și le vând, cu seninătate, CFR-ului păgubit, lucrurile ar sta altfel. Circuitul ar putea fi stopat - dacă cineva dorea cu tot dinadinsul acest lucru - la această fază: stând cu ochii pe ei și pedepsindu-i aspru pe generatorii acestui lanț ilicit, ca și pe managerii CFR-iști care-și cumpără senini ce li s-a furat. Noile autorități sunt îngrozite de dimensiunile fenomenului. Ele uită, însă, că au o responsabilitate: aceea de a nu fi pus piciorul în prag atunci când ar fi putut să o facă. Și când acesta mai putea fi controlat.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie