Ziarul personal Octavian Andronic
06 Iul 2020 - 09:18
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Arhiva foto 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

''Am rugat păsările domestice să fie ținute în curte și să nu intre în contact cu păsările migratoare''

Gheorghe Flutur, Ministrul Aviculturii

--

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

sâmbătă 29 mai 2010 Nr: 3044

POW WOW 2010 - pariul Americii cu turismul

de Octavian Andronic

Am avut privilegiul de a fi invitat, recent, la Convenția Turismului american – intitulată POW WOW 2010 – organizată de US Travel Association la Orlando, în Florida.

US Travel este una dintre cele mai puternice organizații neguvernamentale care grupează marile companii de transport, hoteliere, de entertainment și de turism, ramură care dă economiei naționale un procent important din cifra de afaceri și de folosire a forței de muncă. Odată pe an, într-una dintre zonele cu tradiție și resurse – iar Florida pare să fie statul cu cele mai mari disponibilități în materie – reprezentanții acestei ramuri se întâlnesc și negociază contractele viitorului an în valoare de multe miliarde de dolari. Scopul principal al acestor reuniuni care durează câte cinci zile este acela de a aduce în America cât mai mulți turiști de peste hotare, Statele Unite fiind cea mai importantă destinație turistică internațională. Pe locul doi figurează obiectivul de a mișca mase cât mai mari de oameni de-a lungul și de-a latul Statelor, pentru a folosi la maximum baza turistică existentă.

La Orlando, anul acesta, au participat cu standuri proprii peste 1000 de firme, în timp ce numărul total al participanților a trecut de 5000. 1500 dintre aceștia au fost operatori și cumpărători de servicii turistice din străinătate. Timp de trei zile, toți au fost angrenați într-un program de negocieri pe cât de intensiv, pe atât de serios: printr-o programare computerizată, s-au întâlnit, preț de câte 20 de minute și au negociat. Au fost admise maxim 40 de întâlniri în cele trei zile. Cei care au absentat la mai mult de trei întâlniri preprogramate, au pierdut dreptul de a mai participa la ediția următoare. Ritmul de lucru a fost de o intensitate pe care doar petrecerile organizate în fiecare seară, după negocieri au mai putut-o „îndulci”.

De ce am făcut acest expozeu? Cei care sunt obișnuiți cu târgurile noastre de turism vor înțelege. La noi, acestea sunt mai degrabă pretexte festiviste, decât reuniuni de lucru. Vine doamna ministru, dansează o periniță, degustă ceva produse tradiționale și promovarea e ca și făcută! Târgul nostru n-are termene, n-are rezultate palpabile, e mai degrabă un pretext de socializare. E drept, la noi turismul nici nu are ponderea pe care o are în Statele Unite, dar de la Roman încoace nici un premier n-a contenit să-l evoce ca una dintre soluțiile miraculoase pentru dezvoltare economică. Americanii știu precis ce vor: ceva mai mult decât cele 122 de miliarde de dolari pe care le cheltuiesc, acum, anual, turiștii străini. Acesta este exportul lor! Și vor mai mult, pentru că criza și-a arătat colții. Nu ca la noi, ei fiind mai pregătiți să o înfrunte și având și competențele necesare. Cuvântul de ordine la recentul POW WOW a fost: „Cheltuiți!”. Dacă nu cheltuim, economia nu se mișcă și pierdem cu toții! E drept, însă, ca să aplici un asemenea slogan, trebuie să ai și ce să cheltuiești. Degeaba ne-ar îndemna dl Boc (noroc că nici nu-i trece prin cap să o facă, după ce ne-a tăiat leafa și pensia) să cheltuim, când buzunarele noastre sunt goale. Măcar bonuri de casă să luăm când mai cumpărăm câte ceva, ca să distrugem evaziunea fiscală din rădăcini.

Spre deosebire de noi și alții, America a înfruntat în ultimul deceniu două crize: pe cea din 11 Septembrie 2001 – care a lovit cel mai dur industria turismului și a călătoriilor – și cea din 2008. În 2008 nu apucase să-și revină de pe urma crizei terorismului. Acum încearcă din răsputeri, calculând fiecare pas și fiecare gest. Orice turist în plus e important și am putut constata că România contribuie activ la redresarea Americii: un operator de turism român – singurul care a participat la această ediție, dintre cei care altădată se îmbulzeau să primească acceptul organizatorilor – mi-a mărturisit că nu mai prididește trimițând grupuri de români la Las Vegas. Nu pensionari, nu bugetari, evident…

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie