Ziarul personal Octavian Andronic
23 Sep 2019 - 22:36
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Arhiva foto 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

Vinul și vița de vie sunt mai mult decât componente ale vieții economice, ele țin de cultură și civilizație!

-- Ion Iliescu

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

vineri 23 mai 2008 Nr: 2224

Octavian ANDRONIC: Punctul pe Y - Criza aviației

de Octavian Andronic

Printre multe alte crize, România traversează și o criză a transporturilor aeriene. Otopeniul e depășit de trafic, iar Băneasa e sufocată. Tot mai mulți români care călătoreau cu alte mijloace de transport au ales avionul pentru a ajunge acolo unde au nevoie. Îi ajută și „democratizarea” zborului care face ca astăzi un bilet de avion să coste mai puțin decât unul de tren sau de autocar, cu economia de timp și de energie aferentă.

Criza se datorează și faptului că experții noștri din domeniu n-au evaluat corect evoluțiile. Aeroporturile din țară n-au fost pregătite să se dezvolte la nivelul cererilor. Nu s-au alocat fonduri nici pentru dezvoltarea lor, nici pentru construcția altora noi. Nu mai departe de acum câțiva ani se considera că așa cum România n-are nevoie de autostrăzi (apud Băsescu) n-are nevoie nici de aeroporturi.
Mi-amintesc chiar că intenția unui grup turcesc de a deschide o poartă aeriană la Brașov s-a lovit de opoziția autorităților locale care considerau proiectul lipsit de viitor. Numărul de călători nu este calibrat la nivelul infrastructurii. Ceea ce se intenționează acum va fi depășit peste câțiva ani. Noul aeroport din sudul Capitalei este acoperit de ceața nehotărârilor guvernamentale și dacă se va lua în curând o asemenea decizie, aceasta nu va putea prinde viață mai repede de 4 - 5 ani. Nici măcar n-am fost capabili să gândim o reconversie a echipamentelor și dotărilor militare spre uzul civil. Aviația miliatră românească și-a redus drastic echipamentele și efectivele, așteptând ceva, nu se știe ce.
Concomitent și-a redus și contingentele de instruire. În loc să pregătească piloți care după absolvire să poată trece în aviația civilă, armata a preferat să închidă centrele de pregătire și instruire. Asta în timp ce s-a calculat ca în următorii 5 ani, Uniunea Europeană va avea nevoie de 25000 de piloți. Și nu se știe de unde-i va lua. În România, deja se aduc piloți de prin alte țări, când puteam foarte bine să ne antrenăm aceste eșaloane prin forțe proprii. Scumpi la tărâțe și ieftini la făină – asta a fost și tactica din ultimii ani a administrației aviației civile. În loc să-și reducă cheltuielile de personal, supradimensionate, TAROM-ul a preferat să renunțe la curse și la trasee pe care nu le va mai putea obține. Aparatele Airbus lung curier au fost achiziționate special pentru cursele trans – atlantice. S-a preferat să fie puse la „conservat”, în așteptarea unei decizii care să le tranforme în  aeronave prezidențiale, cu care să călătorească Băsescu în Georgia și Ucraina, în loc să facă cursa spre Chicago, spre bucuria companiei Delta căreia cursa de București îi merge strună. Motivul renunțării la cursele de peste ocean l-a constituit codtul ridicat al … echipelor de piloți, care se ridica la sume uriașe, din motive cât se poate de subiective și de interesate.

Aveam tradiții fundamentale în materie de aviație. Avem însă și o tradiție de incompetență, ineficiență, dezinteres și lăcomie, care însoțesc – și determină – toate crizele cărora nu mai reușim să le facem față.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie