Ziarul personal Octavian Andronic
29 Mar 2024 - 13:58
Home Punctul pe Y ANDOgrafia zilei Foto EXPO

Ultimele postări pentru: 
> Punctul pe Y
> ANDOgrafia zilei
(dată curentă)

EXPOZIȚII 

ANDO - 100% Centenar

 



Nou !!! 

Inedit 

Gura lumii 

Meandrele concretului 

"Cred că era mai util să fie PNTCD în Parlament în locul PUR".

-- Gheorghe Ciuhandu,liderul PPCD

Sectiune diverse... 
Adauga o opinie

Cautare ZP 


Punctul pe Y

luni 05 noiembrie 2007 Nr: 2071

Metroul de Otopeni cu caii verzi ai lui Videanu

de Octavian Andronic

De când face tranzacții cu terenuri, primarul general s-a obișnuit să lucreze doar cu  numere mari. Milioanele și miliardele nu-l complexează și jonglează cu ele precum alții cu zecile sau sutele.
Nu demult, dl Videanu ne-a dat o veste care ne-a copleșit: că intenționează să facă o linie de metrou până la Otopeni. Veste extrem de importantă, Bucureștiul fiind, poate, singura capitală europeană care este legată de oraș doar prin taxiurile cu suprapreț inventate special de un fost ministru al transporturilor pentru o licitație tot de el aprobată. Și nu e doar asta: de când același primar Videanu, alături de alți tovarăși de planuri mărețe a făcut cele două pasaje inutile de la Băneasa, traficul spre Otopeni a devenit una dintre cele mai mari probleme pentru cel care are de prins un avion și își planifică pentru parcurgerea celor câțiva kilometri mai puțin de 2-3 ore. Desigur că rezolvarea poate să o constituie doar metroul. Același primar Videanu adaugă  amănuntul că va fi o linie subterană, ca să nu se încurce cu ce e pe la suprafață. Oricât de optimiști am fi nu putem să nu ne temem că în cazul în care primarele va găsi să împrumute suma necesară unei astfel de operațiuni (nici nu îndrăznesc să fac calculele pentru cât ar costa cei aproape zece kilometri pe sub pământ), durata de realizare a unui asemenea proiect va bate dincolo de vreo alte două mandate ale sale sau ale altuia. Cu alte cuvinte, este un proiect grandios, dar de care vor beneficia, probabil, generațiile viitoare, nu noi cei care ne târâim azi în pas de melc spre aeroport.
Ceea ce mă nedumirește în cea mai mare măsură este că nici Videanu și nici măcar preopinentul său Orban, de la Transporturi, nu reușesc să vadă o soluție simplă și necostisitoare, aflată sub chiar nasul lor: linia de cale ferată existentă, care unește Gara de Nord cu zona aeroportului. Este o linie normală, pe care se transporta (nu știu dacă mai este în funcțiune) combustibilul pentru avioane. Ar fi necesară doar o revizie a ei și o  prelungire cu circa 300 m ca să ajungă direct în aeroport. Plus alte cheltuieli - modice, față de bugetul exorbitant al „variantei Videanu” – prin care problema accesului spre și dinspre aeroport s-ar rezolva azi, nu răspoimâine.
Dar, revin asupra nedumeririi: de ce nu le sare în ochi celor responsabili această variantă? Și singurul răspuns pe care pot să mi-l dau este pentru că ea nu presupune manipularea unor mari sume de bani. Ar costa prea puțin, ceea ce o face, în mod evident, neinteresantă pentru haitele de antreprenori afiliați care așteaptă să li se azvârle o ciosvârtă cât mai consistentă din bugetul public, pe care ar putea-o ronțăi ani de zile. Și de unde s-ar scurge diverse sume, inclusiv spre cei care manipulează bugetul.

 

Arhiva calendaristica Punctul pe Y:
2011: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2010: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2009: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2008: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2007: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2006: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2005: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2004: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2003: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2002: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2001: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
2000: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1999: august septembrie octombrie noiembrie decembrie
1995: ianuarie februarie martie aprilie mai iunie iulie august septembrie
1994: octombrie noiembrie decembrie