Corespondență din Orlando (SUA) - Ceva mai mult de 5500 de delegați au invadat, de sâmbătă, Orlando, veritabilă capitală a vacanțelor din Florida, având ca destinație finală Convention Center, uriașul complex de conferințe și manifestări publice al orașului, pentru a participa la cea de-a 37-a ediție a Convenției anuale a Turismului American - POW WOW. Este, totodată, pentru a 5-a oară când Orlando este gazda acestei importante manifestări, ceea ce îi întărește poziția în rândul marilor furnizori naționali și internaționali de vacanțe.
Cu 44.000 de contacte pre-programate, această ediție este pe cale să înregistreze și un record al eficienței pentru că scopul final al celor peste 1300 agenți de turism, cumpărători de servicii, din 70 de țări, și al celor peste o mie de firme de profil american este ca, prin negocieri directe, să vândă și să cumpere servicii pentru următoarele 12-24 de luni.
'Scopul nostru este să facem în așa fel încât fiecare participant să aibă 44 de întâlniri' - declara un oficial TIA (Travel Industry of America, organizatorul manifestării), ceea ce ar însemna că, de-a lungul celor trei zile de contractări, la fiecare 20 de minute fiecare participant să schimbe partenerul de negocieri.
Evident, este greu să se întâmple așa, dar vă asigur că lucrurile tind spre o astfel de performanță. Din experiența acumulată de-a lungul celor 4 ediții la care am participat ca invitat, din partea presei internaționale, am putut să constat că cei care vin aici muncesc pe brânci, fără a-și permite să irosească nici unul dintre minutele alocate muncii.
Nu doar pentru că taxa de participare este relativ ridicată, dar pentru că o asemenea ocazie se pierde greu, în alte circumstanțe. Întâlnirile sunt monitorizate cu atenție de organizatori și orice neprezentare la întâlnire este raportată și sancționată - suprema sancțiune fiind eliminarea celui în culpă de la următoarele ediții. Participă, tradițional, la POW WOW 2006, și câteva firme de turism din România, remarcate pentru seriozitatea și eficiența lor.
Se află anul acesta reprezentanții Olimpic International, prin Sorin Nicolescu și Happy Tour, prin N. Demetriade, precum și agenți ai unor firme din București și Brașov. Prezența lor exprimă interesul crescut al turiștilor români pentru această destinație complexă, care este America, intens reflectată prin numărul tot mai mare a celor care recurg la serviciile agențiilor de turism românești. Cu marile sale parcuri de distracții - Sea World, Disney World sau Universal-Florida, Orlando rămâne una dintre destinațiile favorite.
Responsabilii TIA sunt optimiști, în perspectiva acestei ediții. Ei se așteaptă ca acest POW WOW să genereze circa 4 miliarde de călătorii (an/zi) spre Statele Unite, în următorii trei ani. Ar fi o șansă, pentru America, de a recâștiga ceea ce a pierdut după 11 septembrie 2001, dată care a marcat un spectaculos recul, pe care acum încearcă din răsputeri să-l compenseze.
|