Căldură mare! Ce ți-e și cu încălzirea asta globală! În curând o să luăm locul țărilor calde – cu turiști cu tot… Până atunci tot românul transpiră din greu și se gândește de două ori când să pună mâna pe ‚instrumentul’ de lucru: odată, dacă angajatorul îi asigură, conform legii, apa minerală și aerul condiționat; iar a doua oară dacă se merită să-i fiarbă creierii în cap la muncă, în loc să stea pe o terasă, la umbră. Și să se gândească dacă i-ar place sau nu să citească dosarul de securitate al lui Traian Băsescu, de la CNSAS. Conform BCS, mai bine de jumătate dintre români l-ar lectura cu interes. Pe Traian Băsescu chestiunea pare să-l preocupe mai puțin. Dânsul a fost preocupat în week-end de botezul finuței sale de la Arad. Iar de acolo s-a dus glonț să sărbătorească Ziua Magistratului la Alba-Iulia. Fără Monica de data asta (nițel ocupată prin Macedonia). Acolo, președintele n-a uitat să le amintească magistraților că reforma nu s-a făcut și că salvgardarea stă la colț, la pândă, la anul. S-a luat nițel și de ministrul ăsta nou, care era și el pe acolo. Magistrații o dau însă cu independența justiției, de parcă chestia asta le-ar rezolva lor toate problemele. Eu nu mă gândesc decât la judecătorul care va primi dosarul primarului Falcă de la Arad, finul președintelui, și cum va judeca acesta ce e mai bine să facă. În deplină independență…
Măcel pe șosele! Autostrada Soarelui a început să producă, masiv, victime. O ajută și neglijențele constructorului, dar și hoția țăranilor, care-i distrug dotările. Și pentru că trebuia să cadă un cap, ministrul David l-a găsit pe chestorul Jianu, șeful Poliției Rutiere, că din cauza lui s-a întâmplat ce s-a întâmplat. Exact ca pe vremea răposatului: când se întâmpla ceva, era dat afară cineva. Nu conta cine…
În schimb, pe autostrada Bechtel nu sunt accidente. Sunt doar incidente. Gurile rele zic că aceasta va costa, până la urmă, de vreo trei ori mai mult decât suma pentru care au bătut palma cu americanii Năstase și Mitrea. Adică, în loc de vreo două, șase. Miliarde. De euro. Aceasta va fi însă gata exact la termen pentru a circula pe ea cele 200.000 de mașini pe care le va produce anual, fabrica de la Craiova, pe care o iau americanii de la Ford. Ce mult îmi plac mie condițiile astea, exacte, pe care le punem, noi cumpărătorilor de active. Și cum se dau ei peste cap să le îndeplinească…
Bine măcar că nu vor fi tractoare pe șoseaua asta. Tractoare de la ‚Tractorul’. Gata: s-a vândut cu peste 80 de milioane de euro unor englezi. Care vor demola halele și vor face un cartier nou-nouț pentru care vor încasa cam de zece ori mai mult. N-am să înțeleg nici în ruptul capului de ce operațiuni atât de limpezi este nevoie să le facă alții, nu noi. Dar nu țin morțiș să aflu răspunsul… |