Accident: telefonul meu mobil nu mai vrea să asculte comenzile. Orice număr formez e în afara ariei de acoperire. De sunat nu mă mai sună nimeni. Deși ar trebui să primesc câteva apeluri urgente.
Ce e de făcut? Intru pe site-ul Vodafone și aflu un număr de la care pot obține relații. La celălalt capăt al firului, o domnișoară mă sfătuiește să-l închid și să-l deschid din nou. Tot nu merge. “E clar. Cartele este defectă. Mergeți la un magazin Vodafone să vi-o schimbe. E simplu ca bună-ziua”. Îmi indică și un magazin din apropiere: în Bd. Mihalache 101. Sunt sub presiune, așa că mă îndrept rapid spre locația indicată. E un magazin mic cu doar doi operatori. După ce aștept vreo 15 minute, realizez că ar fi trebuit să-mi iau un bon de ordine din automat. Nimeni nu mi-a spus, așa că vreo trei persoane venite după mine se așează triumfătoare pe scaunul de dialog înaintea mea. Neatenția se plătește, asta e! După vreo jumătate de oră, în care am stat ca pe cuie, îmi vine rândul. Mă servește un băiat simpatic. Într-adevăr, cartela e defectă și trebuie schimbată. “Dați-mi un buletin!” I-l dau. “E telefon de firmă și nu sunteți dvs. persoana de contact. Trebuie să veniți cu o împuternicire”. Rămân perplex: împuternicire pentru schimbarea cartelei? “Astea sunt indicațiile pe care le-am primit!” Îmi face, totuși, o concesie: îmi dă noul card, dar va trebui ca persoana de contact să sune și să dea codul pentru deblocare. La *112.
Mai trec două ore până dau de persoana de contact. Și începe adevăratul calvar. Duduia Corina – parcă așa o cheamă pe roboțică – te îndrumă în pașii – numeroși – care trebuiesc făcuți: dacă… formați… La urmă formezi numărul tău. Răspuns invariabil: comandă incorectă. După vreo două ore de draci, îmi iau inima-n dinți și mă întorc la centru, unde un alt băiat simpatic rezolvă pe loc problema: mai trebuiau formate un 3 și un 0, despre care roboțica nu sufla un cuvânt! “Dar tu de unde știi?” – îl întreb, intrigat. “Păi eu lucrez aici!”.
Au trecut cam 12 ore de la defecțiune și am ratat toate întâlnirile și comunicările din agendă. De ce? Pentru că la o firmă ca Vodafone, birocrația și formalismul sunt la fel de puternice ca la stat.
P.S. La Orange o fi altfel? |